Autor Téma: Necromancer začátečník  (Přečteno 51 krát)

Oti

  • Novic
  • *
  • Příspěvků: 7
  • Karma: +0/-0
    • Zobrazit profil
Necromancer začátečník
« kdy: Listopad 01, 2017, 06:46:25 odpoledne »
Dobrý večer.  Začal jsem nově na tomto serveru a i mé předchozí zkušenosti s UO nejsou nijak veliké a tak potřebuji pár rad do začátku.  Jdu rovnou k věci.

Vybral jsem necro  (kvůli lásce z Diabla 2) a Gondor. Jsem lvl 6. Na (prakticky prázdné) wiki jsem toho moc nenasel a tak se ptám tady. Pokud na nějaké mé otázky přesto odpověď na netu je, stačí mne odkázat.

Jak a kde ideálně expit sólo na mém lvl, pokud to jde?

Jak a kde expit na následujících úrovních?

Jak vlastně za nekra hrát?  Zatím jsem jen házel fireball a teď na sestce vyvolam dva vampiry a pak stojím,  protože při kouzlení mi dojde mana.

Jaké skilly  a ability zvedat a v jakém pořadí?

Co je to standcast a jak jej využívat?

Jsou zde nějaké questy, které se mi vyplatí plnit l a pokud ano, jaké?

Je zde nějaký dungeon a povrchová lokace pro začátečníky?

Jak zjistim jakou mám nosnost a aktuální zátěž?

Mohu jako nekromancer nějak proklinat nepřátele a buffovat své summony?

Nikde jsem nenašel popis zbrojí a hlavně zbraní, je tu nějaký?

Jsou zde nějací vendoři vykupující předměty?

Je zde něco jako NO PvP oblasti?

Má smysl abych jako nekro trénoval nějaký výrobní skill?  Asi bych využil alchymii ale nevím jakým tempem roste a jestli nekro dovede vůbec něco namíchat.

Je někde na netu poradna mapa se jmény oblastí a měst,  abych se zorientoval  kde co je?

Víc mne zatím nenapadá.  Předem děkuji za každou smysluplnou radu  a omlouvám se za chyby. Z telefonu to lépe neumím. 









SirGlorg

  • Game Master
  • Velmistr
  • *****
  • Příspěvků: 172
  • Karma: +4/-1
    • Zobrazit profil
Re:Necromancer začátečník
« Odpověď #1 kdy: Listopad 02, 2017, 11:02:36 dopoledne »
Dokumentace na webu neni zdaleka dostatecna, bohuzel v tomhle se GM tym vesmes spoleha na proaktivitu hracu samotnych.

Pracujeme na systemovem upozorneni novacku na zhruba tveme levelu (az nekdoe po uroven 20lvl), ktera bude davat informace o klicovych lokacich a questech splnitelnych/vhodnych prave pro tu uroven, na ktere zrovna jsi, bohuzel veci tu mame vice a casu je vzdycky malo, takze v tuhle chvili se bohuzel musis obejit bez toho.

Asi nejlepsi radu, kterou ti mohu dat je INGAME CHAT -> pises prikazem ".goch=Tenhle text se zobrazi vsem hracum stejneho realmu". Asi nejlepsim zpusobem, jak se zorientovat ve svete je odchytnout si ingame treba prave pres chat nekoho, kdo ti pomuze a ta mista ti ukaze popripade ti odpovi i na otazky tak, jak na ne budes narazet v prubehu hry.

Jinak obecne par bodu k tvym otazkam:
* pro tvuj level je ve svete nekolik mensich jeskyni s ruznymi trolly, medvedy a podobne, v kterych byva nejaky strazeny predmet, ktery ti prida obvykle jednou denne (cas se muze menit) zkusenosti navic -> diky tomu byva pro solo expeni casove vyhodnejsi. Pozice jeskyni je know how hracu, svet je bohuzel velky a chapu, ze kdyz to budes hledat sam, tak se to z casovych duvodu tolik nevyplati - proto doporucuju nechat se nemam zevist nekym primo ve hre
* zbrane nikde popsane nejsou, ale zrovna kouzlici povolani typicky nenosi nic jineho nez Gnarled staff konkretniho materialu -> cim vyssi, tim lepsi. Vyjimky tvori magicke predmety, ty ti mohou padnout nahodne z monster a mivaji bonusove vlastnosti (typicky te zajima predevsim bonus do EI a INT)
* alchemku ma necromant slusnou. Vetsina povolani co alchemii umi je nastavena tak, aby kazdy mel alespon nejaky potion, ktery neumi michat nikdo jiny. Z hlavy ted bohuzel nevim, co koknretne umi necromant.
* kouzlici povolani maji jeste inscripci -> psani kouzelnych svitku. Tusim, ze necromant muze psat necro svitky - e.g. necro bolt. Trenovani je ale pomerne drahe casove i na material. Musis sehnat a spotrebovat velke mnozstvi prazdnych scriptu, typicky budes muset sehnat nejakeho crafta, ktery ti ze spruce logu vyrobi velke mnozstvi blank scriptu a ty budes dokola psat nejaky nizsi level, dokud nebudes mit skill na vyssi. Typicky se vyplaci trenovat na tom nejlepsim, co zrovna dovedes, mas tam vetsi sanci na gain (povyskoceni skillu)
* proklinat sve vlastni summony nemuzes, ale mas moznost davat body do abilit, ktere silu tvych summonu pasivne vylepsuji - na kazdem levelu mas volbu davat do nich body
* proklinat/oslabovat nepratele muzes, pokud vim, pouze pres kouzlo curse - jeho ucinnost si v tuto chvili nejsem zcela jisty, mame v planu tohle kouzlo zrevidovat a trochu ho ozivit, aby bylo zajimavejsi (precijen nejake formy prokleti by mely byt pro necromanta charakteristicke)
* add mapa -> pokud nemaji nic hraci, tak oficialne zadna neni. Zkus se poptat, obavam se ze vetsina hracu ta mista proste zna, nebo ma nejake soukrome poznamky ve svych vlastnich mapach tak, jak objevuji svet. Poznavani mist je jednou ze soucasti hry, neni ani zamerem mit veskere informace o lokacich snadno dostupne. Na jednu stranu je to protivne a casove narocne, nadruhou stranu je diky tomu samotne objeveni takovych mist pro cloveka odmenou. Zkusil bych se ale opet poptat ingame, lidi spise reaguji na prime osloveni (kdyz uz), tady bys mozna dostal par souradnic
* questy - urcite takovy zakladni quest je Borek - zacatek v Hobitine, NPC u policka. Je tam ale trochu behani po svete. Vybornym questem, ktery te bude provazet celkem dlouho, je zmocnenec Gondoru, pokud jsi na nej jeste nenarazil, mel by byt v Minas Thirith. Presnou lokaci si nejsem jisty, byval ale nedaleko vstupni brany, jestli tam je stale si nejsem jisty. Zkus se porozhlednout. Prvni ukoly ma od celkem malych urovni a zacinas na vybijeni krys, postupem casu, jak ti poroste level, ti bude davat tezsi a tezsi ukoly za vyssi odmeny.
* standcast pri sepnuti posiluje utocna kouzla -> kazde UTOCNE kouzlo, ktere zacastis je pak silnejsi (DMG), nevyhodou ale je, ze se od chvile zacasteni nebudes moct hybat (systemove osetrene). Pouziti standcastu prepinas prikazem .standcast - je budto vypnuty nebo zapnuty.
* skilly -> tady jsem trochu zrezivel, nejspis ti pomuzou ostatni s efektivnejsim pristupem, za mne ale urcite tlacit MAGERY, EI a na prvnich par levelech par bodu do MEDITATION -> protoze ti bude dochazet mana hodne
* ability -> regenerace MANY, mozna i trochu vysavani many, pak je to asi jedno, podle stylu hrani vol zbytek, typicky bys ale pri spravnym vedeni postavy nemel dostavat rany nablizko, takze z obrannych abilit bych osobne preferoval absorbce kouzel spis nez uhyby (tj. vyhnout se utokum z dalky)
* jak konkretne hrat - asi ti lip poradi nekdo, kdo to ma cerstveji v pameti, ja hral necra nekdy pred 5ti lety :D S vyssimi levely bych ti poradil, ale zacatek byva krkolomny a odlisny od end-game hrani (na top levelu proste castis necrobolty+summonis satany, v dungu pridas obcasny curse&zdi&frostbolt a na spirity lucistniky - to je tak nejak necro v kostce :D)
* nosnost je nejaka konstanta (tusim 40 nebo 60 kamenu?) plus hodnota tvoji sily (STR) krat dva? Nejak tak to je, nikde se ti ale konkretni ciso ve hre neukaze, nejsnaz na to prijdes pokusem. Aktualni zatez vidis ve statusu postavy (tahni mysi od sve postavy pryc a vytahnes si status bar - po dvojkliku na nej se ti zobrazi rozsirene menu a tam uz vidis aktualni vahu)
* Vendori - jsou tu prodejci - vendori, kteri ti nabizi veci. Tihle vendori jsou vlastneni hracema a ti hraci samotni si mohou zaroven zvolit, zda ma jejich vendor neco vykupovat. Pokud vykupuje, staci ho oslovit pres text "<jmeno-vendora> SELL" - pokud mas nejake veci, ktere vendor vykupuje, tak se ti objevi dialog, ktery ti nabidne prodat veci, ktere mas u sebe. Ale POZOR na dve veci -> vendor, kteremu neco prodavas musi mit dost velkou hotovost, aby ti mel cim za prodej zaplatit. Zaroven CENY vykupu si kazdy hrac voli sam, takze prodavat totez zbozi muze byt u nekterych vendoru vyhodnejsi, zalezi, jak moc konkretni hrac danou surovinu/vec chce a jak vysoko nastavi vykup.
* NO PvP oblast neexistuje. Existuji "bezpecne zony" jako PvP arena, ktera je urcena k treningu pvp a nesmi se tam lootovat. Vyjimecne byvaji vyhlaseny akce (eventy), ktere organizuje nejake GM a byva dopredu oznamena, ze dana udalost je NON-PvP, aby se takove akce mohly ucastnit oba realmy, tyto situace jsou ale vyjimecne a obvykle nejsi v bezpeci. Jeste teda existuje zona ve stezkach mrtvych (nebo alespon existovala), kam smi vstoupit hrac jenom do urcite urovne, takze bys tam mel byt v bezpeci pred opacnym realmem (pouze gondor smi vstoupit do urciteho levelu), ale nakonci lokace je port ven, kde uz na tebe zase muze nekdo cekat, takze zcela bezpecne to take neni.

ufff..

Oti

  • Novic
  • *
  • Příspěvků: 7
  • Karma: +0/-0
    • Zobrazit profil
Re:Necromancer začátečník
« Odpověď #2 kdy: Listopad 02, 2017, 07:01:24 odpoledne »
Díky za rady.  Dnes jsem zase trochu expit a není to tu žádná legrace.  Ono se lehce řekne, že mám chodit po světě a objevovat lokace sám,  ale tady jsou npc  naházena  tak nějak bez rozmyslu hala bala.  Navíc  mám malou obrazovku a tak jdu, potkám vlka a hned za ním mne na dálku sejme kouzlem něco,  co jsem ani nezahledl.  Než najdu healera,  tělo mi zmizí. Co se mi opravdu nelíbí je fakt,  že pořád musím někoho obtěžovat.  Ať mi sezenou spellbook (že ho lze dropnout mi přijde dost kruté), ať mi dají vybavení,  láhve, vezmou mne expit atd. Hra mne jako nováčka vyloženě tlačí do role nepříjemného otravy a stálého žebráka.  Kdybych potkal ve hře čtyři další nováčky,  se kterými bychom mohli společně odolávat neznámým nebezpečím tohoto světa,  nevadilo by mi to, ale mám takový dojem,  že to se mi jen tak nestane.
Chápu,  že hraju onlajnovku,  kde se předpokládá určitá nezbytná míra kooperace mezi hráči,  ale můj dosavadní dojem je ten, že pro nováčka je v současné podobě a hlavně při aktuálním počtu hráčů  vyloženě nepřátelská.  A pokud nechci obtěžovat ostatní prosbami a kradenim expu, moc si nezahraju. 
No, a když jsem si konečně sehnal hůlku,  brnění i lamku,  zabil mne dneska beze slova nějaký červený hráč,  kterému jsem nijak neprekazel a nic jsem mu neudělal a sebral mi všechno včetně bot a samozřejmě  spellbooku.  Takže jsem v Edorasu jako duch a přemýšlím,  jestli má dal cenu shánět v podstatě žebranim další výbavu pro nějakého červeného hráče lvl 100, který ji bude potřebovat víc než ja...

Morty

  • Expert
  • **
  • Příspěvků: 43
  • Karma: +0/-0
    • Zobrazit profil
Re:Necromancer začátečník
« Odpověď #3 kdy: Listopad 03, 2017, 05:32:21 dopoledne »
Napiš mi na 415099356 (icq) dam ti věci GP a rady popřípadě mužem někam skočit na expy

SirGlorg

  • Game Master
  • Velmistr
  • *****
  • Příspěvků: 172
  • Karma: +4/-1
    • Zobrazit profil
Re:Necromancer začátečník
« Odpověď #4 kdy: Listopad 03, 2017, 01:50:55 odpoledne »
Díky za rady.  Dnes jsem zase trochu expit a není to tu žádná legrace.  Ono se lehce řekne, že mám chodit po světě a objevovat lokace sám,  ale tady jsou npc  naházena  tak nějak bez rozmyslu hala bala.  Navíc  mám malou obrazovku a tak jdu, potkám vlka a hned za ním mne na dálku sejme kouzlem něco,  co jsem ani nezahledl.  Než najdu healera,  tělo mi zmizí. Co se mi opravdu nelíbí je fakt,  že pořád musím někoho obtěžovat.  Ať mi sezenou spellbook (že ho lze dropnout mi přijde dost kruté), ať mi dají vybavení,  láhve, vezmou mne expit atd. Hra mne jako nováčka vyloženě tlačí do role nepříjemného otravy a stálého žebráka.  Kdybych potkal ve hře čtyři další nováčky,  se kterými bychom mohli společně odolávat neznámým nebezpečím tohoto světa,  nevadilo by mi to, ale mám takový dojem,  že to se mi jen tak nestane.
Chápu,  že hraju onlajnovku,  kde se předpokládá určitá nezbytná míra kooperace mezi hráči,  ale můj dosavadní dojem je ten, že pro nováčka je v současné podobě a hlavně při aktuálním počtu hráčů  vyloženě nepřátelská.  A pokud nechci obtěžovat ostatní prosbami a kradenim expu, moc si nezahraju. 
No, a když jsem si konečně sehnal hůlku,  brnění i lamku,  zabil mne dneska beze slova nějaký červený hráč,  kterému jsem nijak neprekazel a nic jsem mu neudělal a sebral mi všechno včetně bot a samozřejmě  spellbooku.  Takže jsem v Edorasu jako duch a přemýšlím,  jestli má dal cenu shánět v podstatě žebranim další výbavu pro nějakého červeného hráče lvl 100, který ji bude potřebovat víc než ja...
Souhlasim a v tymu mame koncept napravy tohodle problemu, ale neni to snadna uprava, je pomerne rozsahla a koncepcni a jeji implementace zabere cas.

Oti

  • Novic
  • *
  • Příspěvků: 7
  • Karma: +0/-0
    • Zobrazit profil
Re:Necromancer začátečník
« Odpověď #5 kdy: Listopad 08, 2017, 11:25:05 dopoledne »
Krátká svodka po asi týdnu hraní. Jsem level 20 a docela mi to už jde, v mých mezích. Vyvolávám a zabíjím potvory na povrchu a myslím, že mi to docela odsýpá. Co jsem ale zatím zjistil a na co narazil:

Naprostý nedostatek informací - Na stránkách a wiki je opravdu prd. Mimo velmi strohého popisu postav se tu nedočtu skoro nic. než začnu někde hrát, rád bych nastudoval informace, ale o tomto serveru a jeho mechanikách se nedá dohledat téměř žádný detail. Nezjistím co dělají mé skilly (podle popisu mám trenovat provocation?!), kde jsou jejich učitelé, že na skilly vůbec existují učitelé, nezjistím ani jaké dokážu namíchat lektvary, nezjistím jaké tu jsou materiály, zbraně, jaké jsou jejich statistiky, jaké jsou tu potvory a jejich vlastnosti, opravdu nic. Ten, kdo na stránkách Ereboru pojmenoval onen odkaz Wiki, ten byl tedy hodně sebevědomý.

Rozumím tomu, že na většinu věcí se mohu zeptat lidí ve hře, ale ani tady není žádný hromadný chat, kde zeptám a lidi mi odpoví.  Dostal jsem se na nějakou automapu, kde chat je, ale když zde není nikdo online, jsem namydlenej.

Absence vyšších cílů - Sice jsem potkal pár (asi tři) npc, která mi zadala nějaký úkol klasického stříhu (přines a zabij) ale mimo to mně vpřed nic nežene. Mohu si obíhat nějaká místa na povrchu, vím, že když vlezu do dungeonu, hned tam umřu a o všechno přijdu, ale nějak nevím proč expit dál. Opět to možná souvisí s tím nedostatkem informací, ale prostě nevím a nikde nevyčtu, na jaké ability se těšit, jaký nový summon nebo kouzlo mně čeká na vyšším lvlu, ani jaké potvory nyní nezabiju a později možná ano.

 Tolik mé pocity ve spěchu, než vyrazím na oběd :-)

SirGlorg

  • Game Master
  • Velmistr
  • *****
  • Příspěvků: 172
  • Karma: +4/-1
    • Zobrazit profil
Re:Necromancer začátečník
« Odpověď #6 kdy: Listopad 08, 2017, 12:56:49 odpoledne »
Souhlasím, ale nemáme kapacity v týmu, které by se o Web a informace starali. Celý tým samotný je složený z nadšenců a už tak máme velké množství věcí, co každý musí řešit. Z toho důvodu je na webu Wiki, kterou může editovat kdokoliv. Pár lidí, co tam něco napíše, se najde, bohužel nikdo se moc nemá k tomu ty informace rozšiřovat (a není jich málo).

Absence cílů -> obecně jsou tu dva směry = majetek vs PvP.
  • V PvP se lidé snaží být "lepší než ostatní" a neřeší úplně majetek a výbavy, stačí jim, že mají nějaký bojeschopný level (cca 40) a pár minimálních výbav.
  • S majetkem se vetšinou pojí Craft a PvM => hráči se obvykle snaží dosáhnout na nějaké lepší výbavy, magické sety ("itemky") pokořit lepší dungeony, dojít je rychlejc, efektivnějc atp.

rozumím tomu, že připomínka nebyla směřovaná na jednorázovou odpověď někde v análech fóra, ale upozorňoval jsi na koncepční problém, kde hra samotná a informace v ní neinformují hráče o tom, co může dál dělat. Ale jde opět o podobný problém. 95% stávajících hráčů prostředí světa zná a komunita prahne po dalších novinkách a eventech, které zpestří stávající, známou hru. Dodat informace o postupu a zkompletovat informace o všech abilitách na webu (wiki) je tak obrovské úsilí, kterého (bohužel) využije jen velmi malé procento hráčů, že jde o prácí zcela mimo naši prioritu. Opět souhlasím - udeřil jsi na reálný a poměrně nepříjemný problém, ale hru naší velikosti s realizačním týmem složeným z několika lidí, co mají na tu hru povětšinou pár hodin týdně (z čehož já ještě 90% z toho věnuju komunikaci uvnitř týmu), nelze udržovat v "top stavu" konkurujícímu profesionálním projektům. Doplnit informace na wiki je práce na několik měsíců pro jednoho člověka co se na to dívá denně. Jde o věc, na kterou jsem apeloval několikrát směrem k hráčům, kteří VĚDÍ jak se věci chovají. Kdyby komunita (hráči) sedli a každý z nich popsal jednu věc, tak jsou ty informace ve wiki za týden nasypaný, bohužel jde o utopickou myšelnku a bohužel proaktivita se od běžného "konzumenta hry" (hráče) čekat nedá. Bohužel projekt jako je Erebor bude kvalitativně vždycky závislý na aktivitě komunity samotné - z ní se ve výsledku skládá sám tým, který celý projekt drží na nohou.

Má odpověď je asi spíš omluvou než nějakým řešením, ale ze své pozice můžu říct, že nemám v plánu (přestože to vidím jako reálný problém) vyčleňovat kohokoliv z týmu na práci na updatu wiki. Jsem pevně přesvědčený, že se jedná o něco, co by měli a mohou bez jakýchkoliv hlubších technických znalostí a poměrně bezpečně dělat sami hráči, kteří danou problematiku znají a mohou jí popsat