UO Erebor Forum

Diskuse s GMs => Pravidla => Téma založeno: Xanthin Květen 01, 2017, 10:28:08 odpoledne

Název: Zakaz dualu
Přispěvatel: Xanthin Květen 01, 2017, 10:28:08 odpoledne
Zde diskuze o zakazu dualu.  ::)

Zkopiruju post, protoze s nim souhlasim

Citace
Fiend     01.05.2017, 22:23:27
muzu se zeptat, co si od zakazu dualu gm tym slibuje? pokud jsem to spravne pochopil, tak nejdrive se povolil s tim, ze vsichni jedou crafta a gm tym se snazil ozivit aktivni hrani dalsi postavou, ktera tato zmena umoznovalo, aby se to ted zakazalo a ocekava se presne co? ze lidi se ted uz na ty crafty, jakozto nejjednodussi a nejefektivnejsi cestu vydelavani penez vykaslou?
tenhle krok vubec nechapu a myslim si, ze bude mit opacny efekt, tj pokles aktivne hrajicich postav
Název: Re:Zakaz dualu
Přispěvatel: SirGlorg Květen 01, 2017, 10:49:05 odpoledne
odpovim zde tak, jak jsem uz odpovedel na foru na tenhle prispevek:

Neni duvod dal nehrat crafta, pouze ho nebudes moct hrat s dalsi postavou zaroven. Dualy mimo jine umoznovaly tech craftu hrat i vice.

Nevim, odkud mas informaci, ze duvodem k povoleni dualu bylo "podporit hru dalsi aktivni postavou", o nic takoveho neslo. Duvodem bylo rozbehnout ekkonomiku a zvysit dostupnost zakladnich predmetu, aby byl system samostane schopny fungovat. V tuhle chvili jsme bohuzel dosahli druheho extremu, kdy se nektere i relativne vysoke materialy staly prilis snadno dostupne a ztratily hodnotu.

Je navic potreba brat v uvahu technicke limity sphereserveru na kterym hra bezi. Se zvysenym statutem online hracu, kteri neustale provadi nejake akce (jako je i craft), se logicky zvysuje i zatez serveru. Takze velke mnozstvi craftu je pro aktivni hrace, kteri skutecne tu hru hraji (tj. nemaji "pouze" spustene makro), spise pritezi, protoze vice akci na serveru zvysuje sanci na pretizeni a pad sphere, pripadne lagy.

Takze abych to shrnul, prilis craftu prinasi:
* devaluaci materialu
* zatez serveru (vyssi riziko padu sphere, lagu)

A prinasi:
* snazsi hru pro jednotlivce

--------
Podtrzeno secteno, vyssi hodnotu systemove pro vsechny (celou komunitu serveru) prinasi varianta "zakazat dual", prestoze jednotlivci si mohou pripadat poskozeni. Nikomu ale nic nebrani crafta zapnout pouze kdyz delaji nejake jine aktivity na PC a prostě když budou chtít hrát něco dalšího, duál vypnou, nebo půjdou makrovat do domu (tavit materiál apod.), pokud tak nutně  potřebujou jet více postav zaráz.
Název: Re:Zakaz dualu
Přispěvatel: Xanthin Květen 01, 2017, 11:09:32 odpoledne
Ja respektuju GM rozhodnuti, ale jak ctu jak mapu tak i vyvesku, vetsina lidi s timhle nesouhlasi. Klidne udelam anketu nebo spise ty a uvidis, ze spise "nastvete/odradite" hrace a snizite tim status hracu. Muj nazor ;)
Název: Re:Zakaz dualu
Přispěvatel: SirGlorg Květen 01, 2017, 11:27:29 odpoledne
Jenže my nemůžeme brát v úvahu pouze to, co je populární. Kdybysme dělali pouze to, co si odsouhlasí většina, tak se taky můžeme dočkat toho, že se zvýší/zjednoduší dostupnost kdečeho a hráči rychle nabudou všecho, co lze ve hře dosáhnout. Krátkodobě to pro vás bude vypadat jako výhra, ale o pár týdnů později zjistíte, že vlastně už v té hře nemáte čeho dosáhnout a nebude existovat žádná výzva, která by vás někam posunula.

My se nesnažíme cíleně hráče štvát, ale tím, že stížíme dostupnost nějakých věcí, zároveň zvýšíme jejich hodnotu a tím pádem i subjektivní pocit odměny. Když to řeknu jinak - pokud bude na shardu dohromady 50 valoritových kompletů, a jen pár kusů obsidu - jakou hodnotu bude mít ada zbroj?
Jakou hodnotu a pocit odměny ale budeš mít z ada zbroje, když díky craftovi bude mít každý hráč 20 ada kompletů?

Ano - příklad je samozřejmě přemrštěný, ale můžeš získat náhled na princip, o který se snažíme. Pokud budou všechny vysoké materiály relativně snadno dostupné všem hráčům, pak jediné, čím je můžeme stimulovat k tomu, aby hráli jinou postavu než crafta, budou itemy vysokých materiálů. Jenže v té hře v tuhle chvíli už žádná další meta není - pokud začneme rozdávat itemy jak na běžícím páse a nasytíme tím hráčům banky, ztratíte možnost posunout se / rozvinout a shard stejně zanikne. My chceme tomuhle trendu zabránit. Chápu, že každého jednotlivce to pobouří, ale to ještě neznamená, že "vyšší dobro", které to rozhodnutí přinese, za to nestojí. My nepotřebujeme vést shard jako politici - tj předat hráčům to co jim něco dá TEĎ a udělat si tak u nich před volbama dobrý oko, jenom aby všechny dlouhodobý průsery, co s sebou populistický vedení nese, řešila ta další strana co příjde ke korytu. My chceme ten shard vést dlouhodobě a pro jeho zdravé, dlouhodobé fungování je občas nutné udělat rozhodnutí, které není vítané s otevřenou náručí, ale věřte, že je děláme s jasnou vidinou toho, že to je pro CELOU hráčskou komunitu v důsledku lepší, než ten pomíjivý pocit přínosu každého jednoho hráče samostatně.
Název: Re:Zakaz dualu
Přispěvatel: marwww Květen 01, 2017, 11:37:12 odpoledne
Super, aspoň si zase lidi uvědomí cenu materiálů/času stráveného u dané profese. A nebude tolik rozsetích lidí po mapě co si hned po vykládají jo ten běžel tam ti tam...
Název: Re:Zakaz dualu
Přispěvatel: Jezinka Květen 02, 2017, 08:12:28 dopoledne
nemuzes brat +-10 brecicich na vyvesce jako "vetsinu lidi" :)

mam pocit, ze kdyz se povoloval dual, bylo receno, ze je to jen docasne, ze to tak nebude naveky
Název: Re:Zakaz dualu
Přispěvatel: Xanthin Květen 02, 2017, 09:23:32 dopoledne
Jestli tak zalezi na ekonomice, tak NEMEL BYT NIKDY DUAL POVOLEN. Muj nazor :) Ted uz to moc veci nezachrani, akorat nastve hrace. Osobne jsem sel jak pvp a hlavne i non pvm jako Ja, me nevadilo si nekde zajit nebo plnit daily s kazdou postavou. Ted proste vim, ze makrovani vydela vice penez bez rizika atd(vim, neni to spravny pristup, ale radeji si pustim film :)) )

A nazor: "Ze nemuzete brat v potaz hrace", tak to uz nemam co rict. Snad to delate pro hrace(ano vim, zadarmo, ano ve svem volnem case), ale jestli budete delat rozhodnuti, ktere odradi hrace, tak to je potom zbytecne neco resit :)
Název: Re:Zakaz dualu
Přispěvatel: SirGlorg Květen 02, 2017, 10:32:21 dopoledne
Jestli tak zalezi na ekonomice, tak NEMEL BYT NIKDY DUAL POVOLEN. Muj nazor :) Ted uz to moc veci nezachrani, akorat nastve hrace. Osobne jsem sel jak pvp a hlavne i non pvm jako Ja, me nevadilo si nekde zajit nebo plnit daily s kazdou postavou. Ted proste vim, ze makrovani vydela vice penez bez rizika atd(vim, neni to spravny pristup, ale radeji si pustim film :)) )

A nazor: "Ze nemuzete brat v potaz hrace", tak to uz nemam co rict. Snad to delate pro hrace(ano vim, zadarmo, ano ve svem volnem case), ale jestli budete delat rozhodnuti, ktere odradi hrace, tak to je potom zbytecne neco resit :)

Logika tvoji argumentace silne pokulhava. K utvareni svych postoju jsi vedeny emocemi, ne logikou. Pokud to beres takhle, nemam ti co odpovedet, abych te uspokojil, muzu ti akorat podekovat za prispevek a nazor. Navic ctes selektivne, kdybyses snazil pochopit, co jsem ti psal, snad by jsi i prisel na to, ze nasim zamerem je naopak ty hrace bavit a zaujmout - dlouhodobe! Ty vidis pouze to, ze ta zmena ted spoustu lidi popudi, a v tom je zasadni problem. Velmi casto nam nekdo predhazuje srovnani s Morii, tak ja si ho projednou dovolim taky - tam byl dual zakazany celou dobu a nepamatuju se, ze by si hraci stezovali, ze nejsou schopni hrat PvP, protoze nemuzou zaroven craftit na dualu. Ty proste hledas jakykoliv argumenty, ktery podporej tvuj pocit krivdy a to jsou ty emoce, ktery ti kali nadhled nad celou veci. Ja nepopiram, ze se zakaz dualu muze stat spatnym krokem, pokud se na to hraci rozhodnou zareagovat spatne, ale zaroven se domnivam, ze jde z principu o dobry tah a mysli si to cely tym jednohlasne. Myslim, ze je predbezne delat jakekoliv zavery a prognozy "zabiti shardu" apodobne, cas ukaze, jestli se s tim hraci budou schopni poprat (a my vime a mame realny vzorek z Morie, ze to slo).
Název: Re:Zakaz dualu
Přispěvatel: Ceridwen Květen 02, 2017, 11:45:36 dopoledne
Zákaz dualu, je podle mě správny krok. Lidem co hrajou přednostně krafta to dá prostor k uplatňování svých dovedností, přeci jen, když si každý kraftí svoje, tak to je silně demotivující pro pure Krafty, když nemají moc možností jak své výrobky dostat mezi lidi ;-). Jak vidím názory, že to omezí aktivní hraní 2. postavy, tak to nebude mít takový dopad, přeci jen den-dva se nakope materiál (nejde hrát non-stop a člověk si aspon spočne, třeba i u toho filmu) a další dny , pokud se trénujou skilly, se na dualu kraftí v domě. Jediné co se stalo, je to, že se vrátil stav dualu do původního stavu. Nikomu to nevadilo a ted si stěžuje par "uplakánku" co ačkoliv by měli byt dostatečně vyvinuti, aby se přispůsobili změnám, tak to nemůžou zkousnout..
Název: Re:Zakaz dualu
Přispěvatel: Llamer Květen 02, 2017, 02:35:00 odpoledne
Ale zase pure crafti tu jsou snad 2 cca. Většině lidí to vadí proto, že i teď byla možnost najít někoho expit (opačný realm) jen sporadická, teď to bude ještě méně. Protože lidi lognou jen na to PVP, jinak budou zalezlí s craftama. Tzn. PVP nebude. Přestanou pomalu logovat PVPeři a obíhači, a poté další kvůli menšímu a menšímu počtu lidí a zase tu bude hrát jen pár lidí. Tak to vidím já.
Název: Re:Zakaz dualu
Přispěvatel: Rav Květen 02, 2017, 03:02:04 odpoledne
Nevim proc tolik povyku, jen jsme zpet ve stavu, ktery tu fungoval predtim a roky na Morii... Na to by snad meli byt vsichni zvykli, ne?
Název: Re:Zakaz dualu
Přispěvatel: Llamer Květen 02, 2017, 03:28:10 odpoledne
Ale tohle neni moria ekonomika, nikdy nebude a nebyla jako na Morii ty to evidentne nechapes, tahle hra nema stejny zpusob hrani jako Moria tolik nove prichozich a odchozich hracu jako mela Moria. Je tu urcita skupina lidi a ti tu hru hrajou, vetsina vi jak ji hrat a v tom je hlavni rozdil.  A taky je tady jeden hlavni duvod proc to lidem vadi, lidi uz nejsou skolou povinni a maji i jine veci na starosti nez jen UO. Takze kdyz jdou konecne hrat chcou z te hry mit maximum a ne ze si musi pomalu vytezit material aniz by mohli i vydelavat a nebo se rovnou bavit.
Název: Re:Zakaz dualu
Přispěvatel: Rav Květen 02, 2017, 04:27:49 odpoledne
Super jak jsi se hned chytl Morie, pisu ze i tady to pravidlo bylo donedavna takto nastavene. Ja te na jednu stranu chapu, taky uz na to nemam tolik casu, na tu druhou mi to ale neprijde zase tak hrozne, chces matros - tak si ho holt narubes nebo zaplatis nekomu, kdo to udela misto tebe, crafti tu byli i pred povolenim dvou postav mimo dum.
Název: Re:Zakaz dualu
Přispěvatel: Arandor Květen 03, 2017, 02:08:37 dopoledne
Ale tohle neni moria ekonomika, nikdy nebude a nebyla jako na Morii ty to evidentne nechapes, tahle hra nema stejny zpusob hrani jako Moria tolik nove prichozich a odchozich hracu jako mela Moria. Je tu urcita skupina lidi a ti tu hru hrajou, vetsina vi jak ji hrat a v tom je hlavni rozdil.  A taky je tady jeden hlavni duvod proc to lidem vadi, lidi uz nejsou skolou povinni a maji i jine veci na starosti nez jen UO. Takze kdyz jdou konecne hrat chcou z te hry mit maximum a ne ze si musi pomalu vytezit material aniz by mohli i vydelavat a nebo se rovnou bavit.

Naprostej souhlas, takhle to vidím i já. Crafta jsem si vlastně založil jen proto, že byl dual povolenej a já mohl expit a zároveň dělat crafta. Proč crafta? Na tomhle shardu je velký nedostatek věcí a materiálu. Občas mám problém sehnat to co potřebuji, vše je vyprodané. Musím otravovat na ICQ crafta, kterej má všechno... Hraju thiefa a nestíhám na vše vydělat, zvláště, když potřebuji i locky na trening..
Nemám rád změny, na vývěsce jsem byl trošku emotivní. Tady jsou změny docela často :-D
Název: Re:Zakaz dualu
Přispěvatel: Xanthin Květen 05, 2017, 08:41:58 dopoledne
Jako mate pravdu, ale proste ted uz si XX lidi nahrabalo tolik ore a logu, ze ceny uz padly hodne dolu a na zruceni je podle me pozde. (Pro Rebornaky ne, Ja toho moc nestihl :D), viz jak lidi z pvp mapy prodavaji obs ring a musi i za 3,5-4k ing, protoze kazdy ma v bance x obsidu setu a tisice ingu.
Proste se nemel vubec poovolovat, proto ten "rev a nevole" :)) Muj nazor.
Název: Re:Zakaz dualu
Přispěvatel: SirGlorg Květen 07, 2017, 08:04:58 odpoledne
Precteno, beru na vedomi. Nas postoj prozatim zustava nemenny, pockame nejaky cas, nez se zmena ustali a podle toho pripadne prehodnotime rozhodnuti (nepravdepodobne, ale mozne).
Název: Re:Zakaz dualu
Přispěvatel: Xanthin Červen 12, 2017, 12:39:42 odpoledne
Tak po mesici, co si o tom myslis? Jak to vidis, zvlast, kdyz zacina leto? Neni to rypani, jenom slusna otazka, at vim jestli se na to bere ohled nebo se to aspon "hlida" :)
Název: Re:Zakaz dualu
Přispěvatel: Morty Červen 12, 2017, 11:35:11 odpoledne
No jako nevím jestli by to něco zachránilo. Co si Budem nalhávat nic moc se tu neděje. PVP což je asi nejaktivnější činnost tu je tak 15 minut za týden. A duny nevím jak se tu chodí nemyslím že nějak extra.chce to nějaký novinky nebo motivaci pro hráče. Bohaté by stačilo zlepšit komunikaci gm s hráči nebo aspoň dávat vědět na čem se pracuje a jak jste daleko. Věřím ze na tom makate a máte samozřejmě i osobní život + je léto. Ale jediný co tu lidi vidí od gm je ze buglo to a to a je to nahozeno na XY hodin. A nebo po 2 měsících vizuální úprava .bosty. ..
Název: Re:Zakaz dualu
Přispěvatel: SirGlorg Červen 13, 2017, 10:22:27 dopoledne
Zcela nepokrytě přiznám, že poslední měsíc dva strašně klesla aktivita v GM týmu. Sháníme aktivnější scriptery, protože co si budeme nalhávat, scripter je jedinej, kdo přináší nějakou dlouhodobou hodnotu co je víc vidět zvenku (samozřejmě bez support GM co dělají "černou" práci by to nefungovalo vůbec, ale bohužel aktivita těchle lidí co lítají po page není zvenku až tolik vidět). Máme spoustu nápadů, ale málo lidí co by je realizovali. Kdybyste věděli o někom, kdo by měl zájem scriptovat, určitě by to pomohlo.

K dualům jako takovým - poprosil jsem kluky o nějakou analýzu logů a statusu za poslední 2 měsíce. Ozvu se, až budeme mít další data. V tuhle chvíli vidím peak kolem 70ti clientů online, což není hodně, ale to, že se reálně sníží online status hráčů když se zakáže duál bylo samozřejmě jasný. Co nás zajímá je spíš to, zda hráči nepřestali hrát úplně.

K pvp aktivitě a dungeonům - to je na jiný topic, klidně se ti tam rozmluvím víc. V principu z naší strany se nezdá být žádná reálná překážka tomu PvP nechodit. Materiálu jsou ve světě mraky (verite-val/maha), potiony a reagy jsou dostupný, takže PvP brání pouze hráči samotní co je nechodí. Dobývání byl obrovský fail. Jeffrey to rozcházel docela dlouho a od zavedení systému bylo podle mých informací aktivovaných dobývání velmi málo (snad dokonce v jednotkách).

Budeme přemýšlet o s timulaci hráčů hrát (příkladem byla PvP liga a PvP "sezóny" s odměnama, což se mi docela líbilo, akorát je to teda hodně práce), ale hraním myslím opravdové hraní, craftění na 3 clientech zároveň nikdy nebude naší prioritou a domnívám se, že systém postavený na nutnosti takovým způsobem hrát není moc dobrý.

Snad to jako odpověď stačí.