UO Erebor Forum

Diskuse s GMs => Herní témata => Téma založeno: Oti Prosinec 18, 2017, 07:41:38 odpoledne

Název: povinné PvP?
Přispěvatel: Oti Prosinec 18, 2017, 07:41:38 odpoledne
Ahoj, mám návrh k zamyšlení. Myslím, že nejsem daleko od pravdy, že většina hráčů není moc bojovného charakteru a jistě je i velká část těch, kteří nehrají hry proto, aby si odreagovali touhu ničit a zabíjet ostatní. Na tomhle serveru mně baví možnost levelování postavy a porážení těžších monster, to je skvělá zábava a rozhodně i velmi dlouhodobá. Co mi ale naprosto nevyhovuje, je systém, který vás nutí pořád žít ve strachu z permanentní smrti způsobené jiným hráčem a praktické nemožnosti se jí ubránit.  Mně PvP nebaví a nechci ho dělat, ale vyhnout se mu nedokážu. Ať zalezu kamkoli, vždy mně přepadne parta nějakých pitomečků, kteří jsou vždy v přesile a seberou mi kompletně všechno, včetně bot. Pokud se ressnu , dají mi resskill a já mohu zase několik dní vydělávat na novou výbavu, teda pardon, oni mi všechno vzali, takže jak mám vydělat?
Někdo by mohl namítnout, že tyhle jedince PvP na rozdíl ode mně baví, ale oni nedělají PvP, oni prostě jen zabíjejí slabší a nepřipravené oběti, kteří reálně nemají šanci utéct, natož se ubránit. To není PvP, to je cílené kažení hry jiným pod vidinou snadného zisku vybavení. Obíhat doly a místa, kde se expí, to je prostě srabařina. A hrát hru způsobem, který kazí zážitek ostatním je ubohé, i když to pravidla umožňují.  A pokud hlavní pocit, který po dvou hodinách hraní mám, je frustrace a znechucení, je něco špatně.
 
Pochopil jsem, že starou Morii admin vypnul kvůli stále se zhoršujícímu chování hráčů, ale tady je takové chování vyloženě podporované. Nikde jsem v pravidlech nečetl, že tady může jedna frakce beztrestně vraždit druhou, ani jsem se nedočetl, že se boji prostě nedá vyhnout. Utéci není možné, recall trvá nesmyslně dlouho... proč bych se měl hnát za lepší výbavou a vyšším levelem, když mi výbavu může kdykoli kdokoli beztrestně vzít a level je mi přitom k ničemu?  Někdo může namítnout, že pokud se mi to nelíbí, tak ať tu přestanu hrát. To je také východisko, ale není to řešení . Já bych zde hrát chtěl a rozumější mi připadá pokusit se nejprve něco změnit.
 
Takže jsem pro to, aby se těm, kteří PvP prostě dělat nechtějí toto nějak umožnilo. Způsob by se jistě dal nalézt.  Věřím, že nejsem zdaleka jediný, který by tuhle možnost využíval, a že i realizační tým nechce, abychom volili tu druhou, tedy přestat zde hrát.
Název: Re:povinné PvP?
Přispěvatel: Raxx Prosinec 18, 2017, 10:37:19 odpoledne
World Of Warcraft, nebo nějaká jiná hra pro slabý povahy, bude řešením.
Název: Re:povinné PvP?
Přispěvatel: Felix Prosinec 18, 2017, 11:13:11 odpoledne
Několikrat jsem potkal Elizu (waldyho) jak utika v lese proti 6ti gondorum ..
Hraje hulku takze urcite se da utect jen proste musis u te hry premyslet a predpovidat věci+se naucit "utikat" v lese ,za prekazky atd. .
Popripade si stahni kostky/parezy aby se ti lepe "utikalo" v lese...
Btw: jako hulka mas moznost vycastit manashield ten by ti mel dat moznost utect co nejrychleji nebo doutikat do nejblizšího safe mista.
Jeste se muzes mrknout na videa co jsou na YTB a tam můzes videt jak par hracu utika pred g nebo m proti presile..
Název: Re:povinné PvP?
Přispěvatel: SirGlorg Prosinec 19, 2017, 02:09:01 odpoledne
@Oti

Rozumim, souhlasim, a zaroven zamitam. Existuji formy obran PvM hracu, ktere jsme zavedli zcela cilene, abychom ochranili nejake zcela nevyvazene utoky proti hracum, kteri PvP nevyhledavaji:

# tutorial - do 3-5 levelu muzes hrat v hajenem uzemi, kde nelze zabit jine hrace
# zavirane mistnosti v dungeonech -> nektere dungeony maji nastaveny system bran/dveri tak, ze po vstupu se na nejakou dobu dvere zavrou (treba hodina), coz chrani skupinu pred okamzitym prepadem (neni to vsude, ale je to jeden z prvku a je zcela zamerny)
# vraceni hracu do domovskych mest namisto vystupu z dungeonu -> chrani hrace pred pastmi a prepady ve vystupech z dungeonu
# pokud se nepletu, pravidla zakazuji zneuzivani hlidani vstupu / odlogovavani v zonach za ucelem prepadu

Ve svem principu ale UO na nasem serveru zamerne zachovava nepratelske prostredi plne nastrah a rizik. Ano, chceme drzet ruzne prepady na uzde tak, aby se hra nestala nehratelnou, ale zaroven je zadane, aby se hrac nikde ve svete necitil bezpecne -> jde o zakladni pilir herni dynamiky, ktery z kazdeho expeni a kazde vypravy dela riskantni podnik a podstupujes riziko, ze to, co na sebe obleknes, ztratis - at uz kvuli smrti v PvM nebo kvuli utoku/prepadu jinymi hraci. Herni svet bez tehle linie, ktera protina kazdou cinnost mimo domovni zonu, by se stal velmi plochy a ta hra by ztratila svou silu. Ustupek v tomhle smeru rozhodne neplanujeme a realne vetsina her na trhu, ktera se snazi o populisticky pristup a masovy prodej, nabizi takovouto formu obrany pred napadenim -> jako napr. zminene WoW nebo spousta jinych her. To, co ti na nasem serveru prijde tak priserne je zaroven hlavnim faktorem, ktery odlisuje nas svet od sveta jinych her a dava te hre dusi a emoce.

Z vyse popsanych duvodu, prestoze jsem sam byl vzdycky prevazne PvM hrac, nesouhlasim s tak radikalnim resenim jake tu navrhujes a neplanuju dalsi systemove mechaniky, ktere by dal chranily hrace. Kazdy, kdo v teto hre dosahl na nejaky majetek/level byl vystaveny stejnym nehostinnym podminkam serveru a jinych hracu a je to prave ta schopnost minimalizovat tato rizika, odhadovat svoje moznosti a drzet se "ekonomicky nad vodou" tak, abys neprisel o vsechny rezervy, co v bance mas (coz je v teto hre zcela mozne), tohle vsechno je soucast hry. Jako protipol tvemu tvrzeni jeste dodam, ze zaroven uz velmi dlouho odolavame jako GM tym natlaku velkeho mnozstvi hracu na vyvesce snaze naopak ZVYSIT rizika hracu jako jsi ty a vystavit hrace vyssimu riziku prepadu - namatkou dva nejcastejsi navrhy hracu:
* zmenseni mapy (aby se snaz nasel a prepadl nekdo, kdo expi)
* zatraktivneni povrchovych spawnu (tak, aby se na povrchu, kam se da snaz/rychlejc dobehnout, castejc nasli hraci, ktere muzes prepadnout)

Ke tve (doufam) spokojenosti vytrvale a zcela zasadne oba z vyse uvedenych navrhu odmitam a moje argumentace proti takovym zasahum do sveta je PRESNE to, co jsi v tomto postu popsal - takze ano, beru tvuj pristup v uvahu a respektuju ho, souhlasim s nim a bojuju za jisty "balanc" mezi rizikem a pohodlnym hranim pro hrace, kteri PvP zcela nevyhledavaji. Je ale potreba si uvedomit, ze nejde o binarni svet, nechceme PvP porad nebo vubec, nasim cilem je mit svet nebezpecny "tak akorat" a tahle hranice je velmi nekonsistentni a zaroven ji kazdy vidi jinde.

Nekonsistence spociva v mnozstvi hracu vyhledavajicich PK (player Kill - obihani/utoky na jine hrace -> s oblibou uzivam vyraz LK == Lamma Kill, protoze utocnik je ve vyhode, protoze vetsinou je (semi-)zkusenym pvperem, je na utok pripraveny a jeho obet je casto mensiho levelu nebo zcela nepripravena se branit) -> cim vice techto hracu je, tim vice se posouva hranice nebezpecnosti sveta a hra se muze lehce stat nehratelnou, pokud je takovych hracu prilis. Totez plati naopak a hra muze byt relativne bezpecna, pokud nema opacny realm zajem na obihani beznych expovist.

Rozdil ve videni "spravne hranice" nebezpeci sveta je subjektivni tak, jak se to danemu hraci hodi -> PvM hrac samozrejme chce mit svet co nejbezpecnejsi (resp. ten hrac se domniva, ze ho chce bezpecny, ale co nevi a vedome si neuvedomuje, je, ze presprilis bezpecny svet je plochy a hra bez emoci - a to i negativnich, nebo dokonce PREDEVSIM negativnich, ztrati kouzlo, charakter, a v upadnuti do sterilniho mlaceni potvor muze takove hrace prestat rychle bavit), oproti tomu PvP (PvL) hrac zase nechce travit 2h obihani sveta tim, ze nikoho nenajde, a prahne po zvyseni sance nekoho potkat a pri racionalizaci toho, co mu je pohodlne, jednoduse dojde k presvedceni, ze pro server je to i lepsi, protoze to zvysi "interakci" mezi hraci a "ozivi PVP" (tito hraci se opet mili, a to proto, protoze namisto zvyseni aktivity serveru akorat jednodussim a castejsim obehem tu hru tem hracum, na ktere utoci, jenom zprotivi a ti prestanou hrat, cimz ten server naopak jeste vice polozi). Balanc techto faktoru neni snadny a jen tezko budeme kdokoliv objektivne argumentovat, kde je idealni hranice. V cem mame ale jako GM tym jasno je, ze hru nechceme delat sterilni - tj. zcela bez rizik pro PvM hrace, a myslim, ze vzhledem k mnozstvi expovist, velikosti mapy a statusu online hracu jsme na rozumne hranici (tedy, pro hrace 3 az cca 20-30 level planujeme vyznamne zvyseni mnozstvi expovist a nb jeskyni, coz by melo usnadnit levelovani a protoze jeskyni chceme mit vetsi mnozstvi, nebude zcela predpovidatelne, kde hraci zrovna jsou, takze by mohlo neprimo dojit ke snizeni rizik, ale to se prokaze az po zavedeni do praxe).

Obe slozky k teto hre proste patri, naprosto exaktni hranice bezpeci je systemove prakticky neresitelna, pokud chceme zachovat jistou prirozenost a organickou naturu te hry.

Cely tenhle elaborat tedy zakoncim tim, ze ano - je na tebe jako na rize PvM hrace mysleno, ale zaroven NE, neplanujeme a nebudeme dal zvysovat bezpeci pro hrace, kteri PvP nevyhledavaji. Alternativy tohoto typu ve svete online her existuji.
Název: Re:povinné PvP?
Přispěvatel: golfin Prosinec 19, 2017, 07:18:54 odpoledne
Sire Glorku, plně s Tebou souhlasím. Ale vše má své ale ... Bez PK ultima být nemůže, už jen z prostého ekonomického faktu. Kelevar byl kdysi pln PKáček a fungovalo to. Do určité míry. Ovšem co je ultima ultimou, k PK se přifařili MS. Modré sfině. Kvůli těmto parazitům dost hráčů končí s hrou. A oprávněně. Zde je na místě GM tým. Který to musí, ne může, ale musí ohlídat. Ač jsem byl na andarii spíše odpůrcem tohoto neřeknu hlídání, ale tvrdého trestání MSek, výsledek to přineslo. Ale je zde velký balanc na hraně, kdy musí GM dokázat rozlišit mezi  RP PK a MSkou. Což je velmi těžké a často se to neobejde bez prohledávání logů. Ale jak říkám, toto je v kompetenci GM týmu, hráč tuto možnost nemá. Hráč má pouze RP volbu oplaty.
Název: Re:povinné PvP?
Přispěvatel: Oti Prosinec 19, 2017, 09:35:37 odpoledne
Rozumím tvým argumentům SireGlorgu, ale nemohu je docela přijmout. Podle tvého návodu si mám tedy buď držet postavu do lvl 3, nebo si najít nějaký dungeon, ve kterém za sebou mohu zavřít dveře a to je všechno? Jiná obrana není? Pořád skoňuješ slovo PvP ale ona je to opravdu spíš prasárna a otravování života jiných hráčů. Pokud se někdo chce rubat s jinými, může si to přece domluvit a zkusit si to na férovku a ne zbaběle přepadávat nic netušící hráče, kteří o boj nestojí a on přitom dobře ví, že nemají šanci utéct nebo se ubránit. Přitom by opravdu stačilo třeba jen snížit čas na recall svitek a bylo by to.
 
Argumentuješ správnou hranicí nebezpečí světa, jejíž nedílnou součástí je i boj hráčů mezi sebou, ale tady je jeden fakt, že z podstaty nastavení vašeho serveru je tady rozdělení nepřátelských stran vlastně 50/50 a to nikde jinde v ultimě neexistuje. Tady přece nejsou klasická pékáčka jako jinde, ale každý kdo tu hraje, může naprosto beztrestně zabíjet hráče nepřtelské frakce! To byste si měli uvědomit, neexistuje tu nikdo, kdo není pro druhou frakci červený. K tebou argumentované atraktivitě si pak ještě přičti pravidelné padání hry, kdy prostě chcípnu jen proto, že po pádu klienta či serveru se zaloguju mrtvý a tedy bez věcí, pravidelné nechtěné smrti kvůli různým druhům bugů (npc mně sundá přes statik a podobně), velmi málo lokalit, kde se dá rozumně expit, krátký čas do zmizení koně a těla a celkově menší mapu než má klasická ultima. Když tohle všechno sečteš, zjistíš, že ta tvoje hranice nebezpečnosti světa je nastavena tak, že třeba za poslední týden jsem nezažil ani jeden den, kdy by mně někdo nezabil a kompletně neokradl anebo bych nepřišel o všechno kvůli pádu hry.  Pokud vezmu v potaz, že si hru zapnu na pár hodin večer jako odreagování, tak pravidelně v poslední době ji pak vypínám naštvanej a frustrovanej, protože mně nějakej kripl zase zabil a okradl o víc, než jsem do té doby vydělal. V tomhle nespatřuji žádné pozitivum, ani atraktivitu nebo dokonce přínos.  Počítám se za naprosto průměrného hráče, který se chce hlavně pobavit a onlajnovku hraje proto, že má rád komunikaci s dalšími lidmi, s nimiž má už sociální vazby ale opravdu nechci, abych byl ze hry frustrovaný a naštvaný. Jedna možnost je navrhnout změnu, ta druhá hru nehrát. Zkusil jsem první, tys mně poslal do háje, zbývá tedy ta druhá. Od poslední smrti jsem hru nezapnul a jak sleduju tvé reakce, asi ani nezapnu.
  Nakonec se vám tu bude prohánět jen skupinka pitomečků, kteří argumentují že "hra je takhle nastavená" a kazí zážitek ostatním a vy budete přemýšlet čím to je, že je málo lidí online...
Název: Re:povinné PvP?
Přispěvatel: Felix Prosinec 19, 2017, 10:55:19 odpoledne
Za hulku jsem schopny vydelat  do 1h 100K urcite  proto ji uz nehraju a nebavi me :D.
Btw: litam za tifa ve veritu coz mi vsechno dava gardy dmg jak hraci ,npc,zvirata etc ale posledni dobou kdyz chodim expit nebo dodelavat weekly ,tak jsem nenarazil ani na jednoho mordora ..
Pokud chodis na stejne mista kde te sejmuli ,tak se nediv,ze je tam potkas znova...
Svet je veliky,tak si zkus najit vice mist ,kde se da krasne expit bez ztraty tela ..
Anebo expy jen ve veritu s teakou a rakva te tak nebude bolet.
Pokud chces mit val mah ,tak popremyslet kam chodit a kam ne. popripade si vem nejake def itemy sebou..
Nevim jak to delas ty ale pokud vidis ,ze te jede opacny realm a ty jen točiš jeden rekal za druhym ,tak je chyba v tobe a ne v UO.
Název: Re:povinné PvP?
Přispěvatel: Oti Prosinec 20, 2017, 01:48:01 odpoledne
Ahoj, Felixi.  Odpovědi na tvé předpoklady jsou : nechodím,  zkusil jsem,  mám,  ne.
Název: Re:povinné PvP?
Přispěvatel: Felix Prosinec 20, 2017, 02:14:18 odpoledne
Prostě je chyba v tobě a v tvém playstylu.
Název: Re:povinné PvP?
Přispěvatel: golfin Prosinec 20, 2017, 06:04:23 odpoledne
Prostě je chyba v tobě a v tvém playstylu.

Toto se snadno poví, ale pravda to není. Ne vždy se dá vyjít všem hráčům, co jakoukoliv hru hrají. Ale v ultimě se dá myslet i na hráče, kteří boj nevyhledávají a upravit chod serveru tak, aby se vyšlo nejen bojechtivým, tak i neválčícím hráčům. Není to o frakcích, či nastavení RP příběhu světa. Je to o přístupu mezi týmem a hráčem. Samozřejmě, pokud je zde více bojechtivců a potažmo kazičů hry a tým to akceptuje, ostatní s tím nic neudělají. Ale pokud není, tak má tým velkou šanci s tím cokoliv dělat. Ale to už jsem psal výše. No, pokkud zde existuje mnoho bugů sphery, je to k zamyšlení. Přeci jen je to verze LBR a stará sphera. Ta bugovat bude. Ale dá se to vyřešit inovací. Pak jsou možnosti v nastavení sphery a NPC. Pokud jsou NPC silná, jako co jsem koukal, tak na tom pravdy trochu je, tak se dají snížit. Ale do toho bych nerad brouzdal, protože neznám celý svět a nastavení. Morii ani Erebor jsem nikdy nehrál, nemohu to posoudit. Dávám to jen jako příklad. Ale v každém případě se spousta věcí dá řešit a ošetřit. Ať scriptem, tak pravidly. A hlavně důsledností nejen týmu, ale i poctivých hráčů.
Název: Re:povinné PvP?
Přispěvatel: Felix Prosinec 20, 2017, 07:36:00 odpoledne
Morii,reborn a erebor jsem hral .
Vzdycky zalezi jen se naucit jak co nejefektivněji utect když na vas někdo naběhne ..

Pokud borec kouzli jeden recal za druhym,tak se nedivim,ze neutece ani o obrazovku ..
 
Takže pořad je to o tom jak umíš hrát a ne o tom  brečet na forum a chtit .pvpzapni  :D

Moria je a bude nastavena ,tak aby si prostě musel "žít" ve strachu o to ,že na tebe někdo naběhne proto se prostě musíš naučit jak co nejrychleji utect a nebo co udělat abys vydržel doutikat do safe mista .

Pokud chceš farmit non-stop bez naběhu protivníka (hráče) tak jdi na jiny server napřiklad Andaria. (Tam jsem hral taky a můžu říct ,že tedka bys tam hral jen a jen nasebe a bez starosti ,ze tě někdo killne)
Název: Re:povinné PvP?
Přispěvatel: SirGlorg Prosinec 21, 2017, 02:13:41 odpoledne
Morii,reborn a erebor jsem hral .
Vzdycky zalezi jen se naucit jak co nejefektivněji utect když na vas někdo naběhne ..

Pokud borec kouzli jeden recal za druhym,tak se nedivim,ze neutece ani o obrazovku ..
 
Takže pořad je to o tom jak umíš hrát a ne o tom  brečet na forum a chtit .pvpzapni  :D

Moria je a bude nastavena ,tak aby si prostě musel "žít" ve strachu o to ,že na tebe někdo naběhne proto se prostě musíš naučit jak co nejrychleji utect a nebo co udělat abys vydržel doutikat do safe mista .

Pokud chceš farmit non-stop bez naběhu protivníka (hráče) tak jdi na jiny server napřiklad Andaria. (Tam jsem hral taky a můžu říct ,že tedka bys tam hral jen a jen nasebe a bez starosti ,ze tě někdo killne)
Spousta predpokladu, na kterych stavis sva silna tvrzeni je nepravdiva nebo zaujata pomerne uzkym jednostrannym pohledem na vec.

Tvrzeni stylu: "Prostě je chyba v tobě a v tvém playstylu.", je neco, ceho byses mel vyvarovat - dobre minena rada. Driv nebo pozdejc s takovyma vyrokama narazis. S jistotou ti muzu rict, ze ti zjevne uteklo dost dulezitych argumentu a postoju, ktery jsou klicovy k pochopeni stiznosti a duvodu ke zmene, ktery Oti popisuje a prestoze jeho navrh zamitam, tak chapu odkud vitr vane a ta jeho namitka neni zcestna a myslim si ze ma pravdu, ten server model je takovy, ze umoznuje sikanu expicich NBiku druhy strane a ten dotycnej ma velmi omezeny moznosti jak se branit. Muzes tady postnout 70 videi, jak se nekomu podarilo ubranit presile nebo utyct, ale bude se realne jednat o omezeny pripady. Navic i kdyz uteces, tvoje expeni a pocit postupu je tim narusenej stejne. Vratis se do mista recallu a musis znova nekam dobehnout, casto zaplatit za dostavnik, dobehnout k dalsim uxpisti - to je kolikrat i nekolik minut bez jakyhokoliv prinosu (bavime se casto o nizkych levelech postav nebo treba i novych hracich, co nemaji vybudovany zazemi - domy, runy, guildy...). Cilem stiznosti je, ze TOHLE je neco, co Otimu a zcela urcite mnoha a mnoha dalsim prijde POUZE obtezujici, demotivujici a odpuzujici - vidi v tom herni system, kteremu se nelze branit a ktery jim nic prinosneho (zdanlive) neprinasi a realne to nepusobi jako neco, co tu hrace muze udrzet, ale spis je to odsud odezene. To, ze je to vubec mozny cili bezbranny nebo "mirumilovny" hrace, pricemz to na druhy strane dara karty do ruky "hajzlikum", co maj dobrej den z toho, ze zmlatej bezbranny hrace na druhy strane - ten model neni nic jinyho nez stimulace pocitu vitezstvi a rustu v hierarchii dominance v hernim svete, coz je subjektivne (zvlast pro muze) velmi stimulujici model, a tenhle pocit moci davame do ruky hracum jenom za to, ze si vylevelujou postavu vejs nez ostatni, stravi v te hre dost casu, vybuduji si nejaky majetek investici stovek hodin casu hre, a pak tyhle prostredky pouzijou k dukazu sily na druhy strane. Je to vychovny? No tak to tezko. Je to spravny? Nejsem si jistej, zalezi. Videt to a zazit mimo svet "venku" je mozna bezpecna cesta uvedomeni si toho, jak lidi fungujou a co zacnou delat, kdyz nemaji svazany ruce socialnima konvencema a jsou odprosteny od zodpovednosti za to, co delaj. Do jisty miry to je mozna vychovny, ale ona to neni moc realne zabava pro ty "obeti", co prijdou z prace a chtej si proste zahrat, zejo?

Vyhazovani lidi jinam se mi nelibi, ale obcas je to logicky dusledek rozporu v hernim stylu a zamereni hry. Stejne jako clovek co nema rad FPS asi nebude travit dny hranim Counter Striku, hrac co vyhledava spis PvM a kooperativni (ne-pvp) hry nebude tady.

Problem mezi "da se udelat oboji -> tj. drzet PvP i PvM hrace" - jako jo, nejaky kompromis by se udelat dal, ale nenapada mne zpusob, ktery by zachoval oba koncepty. Navrhy co zaznely:

a) snizit dobu recallu, aby se napadenej ubranil -> naprosto zcestny. Doba recallu je zakladni balancni mechanizmus PvP jako takovyho, to by melo zasadni vliv na hratelnost hry, protoze by se toho "zneuzivalo" v beznym PvP i hracema ktery to pvp hrat chteji
b) moznost "vyloucit" svoji postavu z PvP (prikaz apod.)... aah... jako... jo a ne... hodne jsem ted o tom premyslel. Tu moznost nektery hry maji, funguji, ale ve chvili, kdy si budu moct vybrat je konec jakymukoliv realnymu riziku expeni a ja proste citim, ze ta hra ztrati kus duse a charakteru (a jak pisu, ta duse nemusi kazdymu sedet, to akceptuju). Vytrati se pocit nebezpecnosti prostredi, vytrati se rivalita realmu, ztrati se vyznam utoku na druhy realm, protoze vsichni to budou mit u zadku (co by mi vadilo, ze tu nekdo obiha?). Nerikam, ze to neni validni herni model, ono by to urcite nejak fungovalo, ale je to JINY herni model, a ten nas dela tu hru proste jinou a vidim ho za klicovy prvek charakteru naseho shardu (i kdyz treba mne osobne, presto, ze ho tady obhajuju, taky neni uplne prijemny). Vzhledem k omezeny herni komunite si netroufam a asi ani nechci pokouset takhle zasadni zasah do herniho modelu a mechaniky bezpeci hracu. Je mi lito
Název: Re:povinné PvP?
Přispěvatel: SirGlorg Prosinec 21, 2017, 02:27:09 odpoledne
nejaky model, co mne z hlavy napadl by byl - pridat hracum moznost vypnout si PvP pro svoji postavu, ALE s nasledujicim omezenim

* zmenu by slo provist POUZE v domovni zone nebo nejakych vyhrazenych mestskych zonach.
* zmenu by slo provist pouze jednou za urcenej cas
* expeni s VYPNUTYM PvP by snizilo ziskany zkusenosti (odhadem neco v rozmezi 25-40%) - to cislo musi byt DOST vysoky na to, aby to hrace stimulovalo zkouset hrat i s tim rizikem, ale uz je to volba
* prikaz by nesel pouzit craftem
* prikaz by byl efektivni POUZE na domacim uzemi (tj. v Gondoru pro gondory, v Mordoru pro mordory); neutralni uzemi/dungeony jsou spekulativni. Pravdepodobne by to ale taky nemelo byt ucinny.
* Do pravidel by byl pridan zakaz ucastnit se aktivne PvP s postavou se zapnutou ochranou, predevsim pak aktivni blokovani jinych hracu nebo sondovani pozic apod.

ale .... ale .... porad nevim, jestli to je dobrej napad. Opravdu jde o velmi zasadni koncepcni krok.
Název: Re:povinné PvP?
Přispěvatel: Ceridwen Prosinec 21, 2017, 03:02:34 odpoledne
Jak ja to vidim, nejvice demotivujici je pro low lvl hrace (novacky) ztrata equipu. Mozna nez vypinat pvp by mohlo byt zajimave do nejakeho lvl, treba 25, moc zapnout, ze po smrti nepujde vylotit ( treba i podle materialu) i s nejakou penalizaci exp
Název: Re:povinné PvP?
Přispěvatel: SirGlorg Prosinec 21, 2017, 03:09:44 odpoledne
Jak ja to vidim, nejvice demotivujici je pro low lvl hrace (novacky) ztrata equipu. Mozna nez vypinat pvp by mohlo byt zajimave do nejakeho lvl, treba 25, moc zapnout, ze po smrti nepujde vylotit ( treba i podle materialu) i s nejakou penalizaci exp
Soucasti te PvP ochrany by mohla byt i ochrana tela pred lootnutim nepritelem, ale zmizet ti po smrti samozrejme muze tak jako jindy. Tady uz jsem skalopevne presvedceny, ze nechceme zvysovat sance nebo rizika ztraty vybavy v PvM - popravde si mylsim, ze v PvM je daleko min rakvi, nez by se nam hodilo, protoze materialu je tady tuna.
Název: Re:povinné PvP?
Přispěvatel: Ceridwen Prosinec 21, 2017, 06:58:47 odpoledne
tak jsem to taky myslel, telo normalne padne na zem, ale cizi hrac jej nebude moc vylotit, ale bylo by pak treba osetrit situaci, kdy by nekdo udelal low lvl postavu a chodil lotit jen do pvp..
Název: Re:povinné PvP?
Přispěvatel: SirGlorg Prosinec 21, 2017, 07:58:52 odpoledne
jenom k tomu navrhu co jsem postoval - jeste jednou chci zduraznit, ze se to v rozhodne nechystame realizovat, jenom jsem chtel zminit model, ktery by stal za uvahu. Pokud se na nej ale podivate, tak zjistite, ze realne stejne ochrani expeni do nejakyho 30 levelu a vic ne (diky omezenim na zony atd). Proste bezpecno tady nikdy uplne nebude.
Název: Re:povinné PvP?
Přispěvatel: Morty Prosinec 22, 2017, 11:21:29 dopoledne
Tak myslím, ze jestli se něco takovyho zavede, kde jsou lidi zvyklí na něco co tu je kolik? 15 let, tak to můžete rovnou ukončit.
Název: Re:povinné PvP?
Přispěvatel: Arandor Prosinec 22, 2017, 06:20:09 odpoledne
World Of Warcraft, nebo nějaká jiná hra pro slabý povahy, bude řešením.

ty ses dobrej omezenec kamo :-D no comment
Název: Re:povinné PvP?
Přispěvatel: Arandor Prosinec 22, 2017, 06:29:12 odpoledne
Několikrat jsem potkal Elizu (waldyho) jak utika v lese proti 6ti gondorum ..
Hraje hulku takze urcite se da utect jen proste musis u te hry premyslet a predpovidat věci+se naucit "utikat" v lese ,za prekazky atd. .
Popripade si stahni kostky/parezy aby se ti lepe "utikalo" v lese...
Btw: jako hulka mas moznost vycastit manashield ten by ti mel dat moznost utect co nejrychleji nebo doutikat do nejblizšího safe mista.
Jeste se muzes mrknout na videa co jsou na YTB a tam můzes videt jak par hracu utika pred g nebo m proti presile..

v podstate tvuj prispevek nema zadnou hodnotu. Nevim co jsi nepochopil na jeho postu? UO hrali vzdy PVM hraci - vetsinou Ti starsi, kteri uz nemaji vazby ani cas na to se neco novyho ucit a domlouvat na pvp apod.. navic s tim jak to popsal - nabihani na expice - to trefil naprosto presne. To si myslim uz dlouhou dobu taky. To PVP proste neni :-D  jako nabehnout s ebenkama na poust nebo ledy na jednoho expice kterej ma jeste horsi vybavu je jen lacinej frag a jen lama by ten frag nedala - kor kdyz obihaj hlavne lidi, kteri to umi... Nikomu to nic neprinese, PVperoj to da jen lacinej frag a na chvili mu stoupne EGO jak ho rychle sundali - bezva... Pro toho kdo umrel toje jen frustrace - protoze presne jak napsal - proste muze napsat rovnou suicide..  V lese ma clovek vetsi sance proti presile, ale zalezi na situaci zase... Vetsinou ten prepadenej i kdyz to umi tak je ve velky nevyhode, kdyz je zrovna ve standcastu, skoncil mu GC nebo nema predpitej GC... Proste ztraci vyhodu.. Ti co nabihaj maj presilu a nachlastany vsechny flasky, booszty od shamana atd.. Proste no chance....

Anyway, ja tohle radsi neresim, protoze to nema smysl, tak to tu funguje, ale chtel jsem timhle postem rict, ze ho naprosto chapu... Me osobne obihani treba nebavi, protoze proste bud je ten frag moc levnej a nebo da nekdo paniku a do dvou lidi nabehne 8 lidi.. Takze taky super pvp..
PvP ztratilo podle me hodnotu uz na morii, kdy vsichni zacli lizt na tu dojebanou pvp mapu... A neresi se pocty, hlavne nekoho vyndat a vylotit... A nejlepe kdyz mu spadne client, to hned vsichni retargetnou a obestoupej ho, aby si neco nalotili :-D Charakter vetsiny hracu na tomhle shadu = zmrdstvi... 60% cely komunity hracu, co hrajou aktivne PVP jsou zmrdi a sraci, kteri pravdepodobne v realnym zivote dost trpej a tak sedej u PC 24/7 a hlidaj vsechny mista a spawny aby mohli nekoho nasrat, vcetne obihani craftu :-D
Název: Re:povinné PvP?
Přispěvatel: Felix Prosinec 22, 2017, 10:18:22 odpoledne
Tak  jste si aspon vybrečeli pauzu pvp přes vanoce ..

Jinak jak psal morty, 15 let nebo jak dlouho jede uz moria ,tak kazdy jde do boje (na exp) s tim ,že ví že může byt napadeny.

Ale vždycky se najde par chuju co budou brečet  ,že nechcou pvp  a budou tak dlouho brečet dokud jím gm nepoleví a jak poleví ,tak polovina shradu mozna skoro 3/4 hraču by přestali hrat .

Moria je podle meho skoro PvP server..


Vzdycky to tak bylo ,ze jsi sel na exp a veděl jsi ,že je to riziko ,že te napadne někdo..

Proto mas automapu a kamarady na mapě kteří ti přijdou help když vyhodíš paniku.

Ale ja se  s Arandorem/Otim nebudu hadat protoze vy dva pořad budete brečet ..

Nejradši by jste vlezli někomu pod stul a "vypracovali" by jste si svou změnu.
Název: Re:povinné PvP?
Přispěvatel: Nightmare Prosinec 22, 2017, 10:24:09 odpoledne
Myslim, ze tady padlo pomerne jasne vyjadreni, ze se pvp omezovat nebude. Je zbytecne se o tom hadat a delat zlou krev. Co se tyka zakazu pvp pres Vanoce, tak jde o zalezitost, ktera tu byla i vloni a prave kvuli jejimu uspechu ji opakujeme. Jsou to ale 3 dny z 365. Tim to tady uzavreme ...
Název: Re:povinné PvP?
Přispěvatel: xavern Prosinec 22, 2017, 10:48:05 odpoledne
Ja bych to zavedl, to je hrozny jak se k sobe lidi v tyhle hre chovaji, Oti a Golfin maji naprostou pravdu, lide by si meli pomahat a mit spolecny cil, toto odrazovani hracu nekolika jedinci bylo tolerovano dostatecne dlouho a je na case s tim neco udelat !
Název: Re:povinné PvP?
Přispěvatel: Jezinka Prosinec 23, 2017, 11:57:43 dopoledne
Nějak se to tu zvrhává, pánové.

Erebor / Moria je výjimečná tou polarizací na dobré a nedobré, nevybavuju si, že by někde jinde byly takto 2 nepřátelské frakce a povinnost každého člena nebratříčkovat se s nepřítelem. To je ale jasně specifikováno a pokud hráč zakládá postavu, měl by si toho být plně vědom. Je tedy na hráči předem zvážit, zda mu takový systém vyhovuje.

Nejsem pvper a ten neustálý strach, ze na me nekdo nabehne, mi nedela dobre. Nicmene uz se mi hodne dlouho nestalo, ze bych potkala opacny realm, takze to nejspis jde najit, mene frekventovana mista.
K poznámkám, že je tu malá mapa - to není pravda. Po dospawnování před více než rokem, je mapa nejen dostatečně veliká, ale do pár kroků narazíte na spawn. Ok, v Mordoru jsou fakt hluchá místa na těch hnědých planinách, to je ale tím, že je to tam tak ošklivý, že tam ani příšery nechtějí žít. :-)
Existují shadry, kde je mapa menší / méně expovišť.
Také si uvědomte, že není uplně běžné, že máte z potvory stále stejné expy ať máte lvl 10 nebo 100. Představte si, že byste museli hledat stále náročnější a náročnější monstra k zabíjení, abyste vůbec něco dostali...


Zasahovat do takto nasaveného systému nelze bez narušení hratelnosti, logiky věci a nasrání většiny starých hráčů.
Co tedy s tím?

1. více podporovat low lvl postavy a nové hráče (starost hráčů s mírnou podporou GM týmu)

2. existence tiché dohody mezi realmy (starost hráčů s dozorem generála /nazgůla)

3. vytvoření podmínek ze strany GM týmu

Ve výsledku je to celé o tom, jak se hráči dohodnou mezi sebou, aby si tu hru neznepříjemňovali. Žádný zásah GM to nevyřeší plošně a dlouhodobě, dokud si hráči sami neřeknou, že takto tu hru hrát nechtějí. Non pvp hráči si musí uvědomit, že to riziko podstupují dobrovolně.
Sami musíme najít tu hranici mezi zdravou rivalitou a prasením.  A když někdo překročí hranici, mít ho jak upozornit či potrestat.
Název: Re:povinné PvP?
Přispěvatel: Arandor Prosinec 23, 2017, 02:56:39 odpoledne
Tak  jste si aspon vybrečeli pauzu pvp přes vanoce ..

Jinak jak psal morty, 15 let nebo jak dlouho jede uz moria ,tak kazdy jde do boje (na exp) s tim ,že ví že může byt napadeny.

Ale vždycky se najde par chuju co budou brečet  ,že nechcou pvp  a budou tak dlouho brečet dokud jím gm nepoleví a jak poleví ,tak polovina shradu mozna skoro 3/4 hraču by přestali hrat .

Moria je podle meho skoro PvP server..


Vzdycky to tak bylo ,ze jsi sel na exp a veděl jsi ,že je to riziko ,že te napadne někdo..

Proto mas automapu a kamarady na mapě kteří ti přijdou help když vyhodíš paniku.

Ale ja se  s Arandorem/Otim nebudu hadat protoze vy dva pořad budete brečet ..

Nejradši by jste vlezli někomu pod stul a "vypracovali" by jste si svou změnu.

a vo co jde? JA nejsem pro zakaz PVP a ani Ti ho nikdo nerusi... Aspon budes delat jiny veci na vanocni svatky nez sedet u UO a nebo budes moct pokecat s kamosema v mordoru nebo zajit dung ja nevim... Proste dva dny tu bude jina zabava nez pvp a pro Tebe specialne hunteni hracu typu Oti, pac ty nic jinyho nedas :-D Me se ten event libi, proste je to jen na blbe dva dny :)
Název: Re:povinné PvP?
Přispěvatel: Felix Prosinec 23, 2017, 06:31:06 odpoledne
Me se ten event taky líbí a podívám se do mordoru 😁.
Btw hezké svátky
Název: Re:povinné PvP?
Přispěvatel: golfin Prosinec 23, 2017, 07:41:35 odpoledne
No, neměl jsem čas včera na počítač. Když jsem jel ve vlaku domů, dost jsem o tom přemýšlel a jedna věc mě napadla. PvP je pro server důležité. Přicházení o majetek také, protože to vyrovnává ekonomiku. Ale jde o sociální problém. Když PK, který nehraje hru fér a jen buzeruje ostatní hráče zabíjením, potažmo parta kluků, kteří sjedou nováčka (jasná přesilovka), vylutí a nechaj osudu - co by pro chod serveru mělo význam a jaká by mohla být satisfakce pro oběť? Samozřejmě potrestání viníka. Napadlo mě řešení. Lovec odměn. Je to systém, který funguje v reálném světě a může fungovat i ve fantasy. Je tak finanční motivace, což může zaručit účast ostatních hráčů. Ale, vidím tam nutnost korekce ze strany GM týmu a nejen korekci. V podstatě vyhlašování takového lovu bych viděl snad jen pouze na GM týmu. Jde o to, aby nedošlo k opačnému efektu. Tým zaručuje spravedlivé vyhlášení zakázky. Takový systém se dá i dobře naskriptovat.