No, v prvni rade neni zdaleka "nasyceny" trh v CR. Nevim jak je to s natalitou dneska, ale nekdy kolem roku 2005 kdy byla v CR jedna z nejnizsich namerenych porodnosti to delalo kolem 60 tisic lidi za rok. To mas 60 tisic lidi, co ti kazdy rok dovrsi nejakych 15ti let. Zaroven ti to dava treba 600k lidi ve veku mezi 15 a 25, ktery muzeme oslovit. Jenze, oslovovani dalsich lidi je dvousecny. Muzem udelat nejakou propagaci na facebooku a podobne, ale "prilisnou" reklamou muzeme nalakat vic lidi nez to unese a prinos je potom kontraproduktivni.
Domnivam se, ze nema smysl oslovovat nejake vetsi mnozstvi novych hracu, dokud bezime na teto verzi sphere. Neni skalovatelna a zhruba 150 aktivnich klientu uz znamena pro server pomerne vysoke zatizeni.
Ono by nebylo snadne oslovit a ziskat jenom treba 50-100 novych lidi, kteri se tomu budou venovat. Kdyz jich prijde vic, tak zaroven i brzy odejdou. Neprijemnym dusledkem "prelidneni" serveru by pak treba bylo i neustale vybileni dungeonu a podobne. Bacha na to co si prejete
Samozrejme bavit se o problemech "prilis mnoha" hracu za stavu, kdy se da rict ze jich je "prlis malo" muze znit absurdne, ale jenom bych rad poukazal na to, jaka je realita. Navic UO je pomerne narocna hra s extremne zastaralym UI. Pri tom, z ceho si muzou hraci dneska vybrat, neni snadne nove hrace oslovit a hlavne UDRZET. Jeste by nebyl asi zas takovy problem dostat na server vic lidi co to zkusi, ale prvni tri filtry budou:
- registrace -> neni automaticka
- instalace -> vetsinou funguje, ale nekomu obcas ne a dneska to malo kdo bude nejak vic resit
- login a set up clienta -> bez znalosti chovani je na dnesni pomery ovladani pomerne neintuitivni
kazdy z tehle bodu bude znamenat potencialni ztratu zajmu, pak tu budou urcite dalsi faktory.
Abych se kruhem vratil k puvodni otazce - zahranicni hrace urcite neplanujeme, to je zcela mimo ramec toho, kam v tuhle chvili kvalita a moznosti serveru sahaji. O ziskavani novych hracu se uvazovat urcite da, v kazdym pripade zrovna tohle je neco, co muze nejakym zpusobem zlepsovat kazdy. Sdilejte na FB, mluvte o tom, ukazujte na to. Pokud se vam tu libi, pritahnete znamy, kamarady, ti zase muzou pritahnout dalsi. Hrani ze znamosti vetsinou znamena i lepsi stabilitu tech hracu a vyssi sanci, ze tu zustanou delsi dobu.