Autor Téma: Rozsireni komunity  (Přečteno 11331 krát)

Xanthin

  • Expert
  • **
  • Příspěvků: 38
  • Karma: +0/-0
    • Zobrazit profil
Rozsireni komunity
« kdy: Květen 24, 2017, 07:28:01 odpoledne »
Neuvazovali jste, ze bychom udelali server v anglictine a rozsirili komunitu o zahranicni hrace? (Ano vim, ze prevazne to budou polaci a rusaci).
Melo by to svoje klady, ale samozrejme i zapory... :o

SirGlorg

  • Game Master
  • Velmistr
  • *****
  • Příspěvků: 244
  • Karma: +8/-1
    • Zobrazit profil
Re:Rozsireni komunity
« Odpověď #1 kdy: Květen 24, 2017, 10:51:36 odpoledne »
No, v prvni rade neni zdaleka "nasyceny" trh v CR. Nevim jak je to s natalitou dneska, ale nekdy kolem roku 2005 kdy byla v CR jedna z nejnizsich namerenych porodnosti to delalo kolem 60 tisic lidi za rok. To mas 60 tisic lidi, co ti kazdy rok dovrsi nejakych 15ti let. Zaroven ti to dava treba 600k lidi ve veku mezi 15 a 25, ktery muzeme oslovit. Jenze, oslovovani dalsich lidi je dvousecny. Muzem udelat nejakou propagaci na facebooku a podobne, ale "prilisnou" reklamou muzeme nalakat vic lidi nez to unese a prinos je potom kontraproduktivni.

Domnivam se, ze nema smysl oslovovat nejake vetsi mnozstvi novych hracu, dokud bezime na teto verzi sphere. Neni skalovatelna a zhruba 150 aktivnich klientu uz znamena pro server pomerne vysoke zatizeni.

Ono by nebylo snadne oslovit a ziskat jenom treba 50-100 novych lidi, kteri se tomu budou venovat. Kdyz jich prijde vic, tak zaroven i brzy odejdou. Neprijemnym dusledkem "prelidneni" serveru by pak treba bylo i neustale vybileni dungeonu a podobne. Bacha na to co si prejete :)

Samozrejme bavit se o problemech "prilis mnoha" hracu za stavu, kdy se da rict ze jich je "prlis malo" muze znit absurdne, ale jenom bych rad poukazal na to, jaka je realita. Navic UO je pomerne narocna hra s extremne zastaralym UI. Pri tom, z ceho si muzou hraci dneska vybrat, neni snadne nove hrace oslovit a hlavne UDRZET. Jeste by nebyl asi zas takovy problem dostat na server vic lidi co to zkusi, ale prvni tri filtry budou:
  • registrace -> neni automaticka
  • instalace -> vetsinou funguje, ale nekomu obcas ne a dneska to malo kdo bude nejak vic resit
  • login a set up clienta -> bez znalosti chovani je na dnesni pomery ovladani pomerne neintuitivni
kazdy z tehle bodu bude znamenat potencialni ztratu zajmu, pak tu budou urcite dalsi faktory.

Abych se kruhem vratil k puvodni otazce - zahranicni hrace urcite neplanujeme, to je zcela mimo ramec toho, kam v tuhle chvili kvalita a moznosti serveru sahaji. O ziskavani novych hracu se uvazovat urcite da, v kazdym pripade zrovna tohle je neco, co muze nejakym zpusobem zlepsovat kazdy. Sdilejte na FB, mluvte o tom, ukazujte na to. Pokud se vam tu libi, pritahnete znamy, kamarady, ti zase muzou pritahnout dalsi. Hrani ze znamosti vetsinou znamena i lepsi stabilitu tech hracu a vyssi sanci, ze tu zustanou delsi dobu.

Xanthin

  • Expert
  • **
  • Příspěvků: 38
  • Karma: +0/-0
    • Zobrazit profil
Re:Rozsireni komunity
« Odpověď #2 kdy: Květen 24, 2017, 11:24:17 odpoledne »
No, Ja nemyslel "UPLNE NOVE HRACE", ale hrace co uz UO hrajou ci hrali, takze jim grafika a zpracovani nevadi.
Priklad
Citace
http://www.topgamesites.net/ultimaonline

SirGlorg

  • Game Master
  • Velmistr
  • *****
  • Příspěvků: 244
  • Karma: +8/-1
    • Zobrazit profil
Re:Rozsireni komunity
« Odpověď #3 kdy: Květen 25, 2017, 08:37:20 dopoledne »
No nevim, prepracovani textu by byla dost prace, nemame cliloc podporu v clientovi takze bysme to asi museli delat nejak 'ad-hoc' primo v kodu a to bude neprehledny. Navic v tymu nebude asi dost lidi, co by zvladli prepsat ty texty do anglictiny, a v posledni rovine plati vicemene to co jsem popsal v predeslem postu. Radsi zachovam stavajici rize cesky trend a usili budu venovat vylepseni soucasny hry pro cesko-slovenskou komunitu. Takovahle expanse podle mne nema smysl. Jsme strasne maly server v nejakym nadnarodnim meritku. Kdybysme byli schopni skalovat, vydelavalo to penize a oslovovalo by to tisice hracu v CR, tak by jednoznacne stalo za uvahu investovat cas do prinejmensim eng. lokalizace. V tuhle chvili ale mi to (osobne) prijde zbytecny a za sebe rikam, ze to neplanujeme.

Navic musis brat v uvahu, ze z te komunity co tu je bude eng na rozumne urovni ovladat zlomek hracu. To muze odlakat jak ty cizince tak stavajici hrace, kdyz by se sem hodne anglicky mluvicich dostalo.

Asi konecny slovo teda za mne - tohle neplanujeme a urcite v nejblizsi dobe (cca pristich 70 let) ani nebudeme zvazovat z vyse popsanych duvodu.

golfin

  • Expert
  • **
  • Příspěvků: 29
  • Karma: +1/-0
    • Zobrazit profil
Re:Rozsireni komunity
« Odpověď #4 kdy: Prosinec 08, 2017, 07:43:54 odpoledne »
Zde souhlasím s panem SiremGlorgem. České a Slovenské prostředí není úplně ideální pro světovou populaci hraní her. Ono je to dáno hlavně i mentalitou střední evropy, kdy fungujeme trochu jinak, než ostatní hráči. Pro příklad si vezmeme OSI (bývalý název Originál serverů UO). OSI mají americký trend, tedy nalákat na bohatství a socialistické (sleng) pozlátko co nejvíce hráčů pro svůj server. Dáme lidem to nej DMG, nej Krásné, nej lesklé atd a oni přijdou. Oni Ti hráči na tom OSI opravdu přijdou. Ale otázka zní, jací hráči? Mi nejsme američané a chceme něco jiného. Pokud chce hrát člověk na nějakém freešardu po americku, může jít na Evolution. Ano, je tam 500 plus minus hráčů denně. Ale .... Musíte hrát po amerricku *usmál se*

Moria, potažmo  Erebor je přeci jen dost specifický projekt. To by se Mandos asi divil, kdyby se z toho udělala ameriká Moria. hehe.

PS:: K těm, rusům a polákům. Od nich se máme co učit. Východní evropa je jako mi, ale trochu jiná. A zároveň bez nich bychom ultimu nedotáhli tak daleko do dnešní doby. Dost programů pro úpravu UO pochází z Ruska. A některé věci jsou opravdu výborné.
« Poslední změna: Prosinec 08, 2017, 07:46:25 odpoledne od golfin »