Autor Téma: Hraničář  (Přečteno 29235 krát)

Total

  • Game Master
  • Expert
  • *****
  • Příspěvků: 25
  • Karma: +1/-1
    • Zobrazit profil
Hraničář
« kdy: Duben 12, 2016, 06:15:39 odpoledne »
Diskuze o povolání hraničář.

Gal

  • Expert
  • **
  • Příspěvků: 13
  • Karma: +1/-1
    • Zobrazit profil
Re:Hraničář
« Odpověď #1 kdy: Březen 29, 2017, 10:20:42 odpoledne »
Dobrý den hraju rangera už nějákou dobu a hrával jsem ho dřív jak na morii tak i na jiných serverech. Líbí se mi jak tu máte vyřešený PVM a podle mě je to docela dost vyvážený že každá class má zastoupení v dungu. Tím chci říct že jsou postavy co berou více Golemům a jiné treba pavoukům,humáčům atd.
Můj hlavní problém začíná jakmile se přesunu na PVP.

Abilitky:
(1)Ranger má abilitku longrange, neboli delší dostřel. Je pravda,že aktivovat longrange není problém při prvním aktivování vše proběhne v pořádku,ale nefunguje jako Knockback který jde zapínat častěji a omezuje vás jen pár sekund,nebo stamina při využívání tehle abilitky. Longrange se vám aktivuje a pak to trvá 5/10 min než se dá použít znova. Navíc vystřelíte max 3 šípy a i přesto máte menší range než nekroman nebo mág,ale v pořádku spíš jde o to že by ta abilitka měla rušit kouzlení,stejně jako knockback. Měla by jít zapínat častěji.

(2) Nebylo by špatný přemýšlet i o něčem jiným i když by mi bohatě stačilo kdyby ten long fungoval jak má.
Např schazování s koníka,nebo rozdvojená střelba.

Utočné číslo v PVP:
Pár příkladu Ranger Maha luk,teak šípy
Warrior obsid bez štítu     15hp
Warrior obsid se štítem     8hp
Nekro obsid                      24hp
Mág    obsid                     24hp
Thief verite                       28hp

Utočné číslo mága do Obsid rangera:
35
Utočné číslo nekromancera do Obsid rangera:
34 cca
Utočné číslo wara do obs rangera:
Není třeba psát na dvě rány,ale tam to chápu.

Druhy šipek do Obs maga.

Chest        šipky 19 hp
Oak              šipky 25hp
Teak             šipky 25hp
Maha            šipky 24/25hp

Druhy šipek do obs wara+štít.
Chest  7hp
Teak    8hp
Maha  12hp


( DMG tu je brán critem)

Tady správně funguje průraznost šipek i když opět směšně málo. Zjistil jsem že maha šipky se vyplatí jen do Plate a i když ten dmg to zlepší stejně plýtvat tak drahou munici kvůli průměrném zlepšení 5 dmg do wara je opravdu zbytečný.

Musím zdůrazit že chápu jak je težký vyvážit všechny postavy,ale na konci morie se ranger snižoval a bohužel ta konečná fáze podle mě i nevyzkoušená je projevila tady.
Vážím si vás za to co děláte a doufám že když už nic jinýho, je tu věc o který se může dál debatovat.


SirGlorg

  • Game Master
  • Velmistr
  • *****
  • Příspěvků: 244
  • Karma: +8/-1
    • Zobrazit profil
Re:Hraničář
« Odpověď #2 kdy: Březen 30, 2017, 10:26:53 dopoledne »
VELMI pekne zpracovany post, radost videt praci, kterou jsi si s tim dal a kvalitu reportu.

Long-range - argument zni logicky, a v principu souhlasim, osobne mi prijde zajimavejsi dat vyssi cenu staminy za pouziti, mit to pouziti klidne jednorazovy a stahnout prodlevu v radech vterin (desitek vterin) spis nez minut. poslal jsem na tenhle topic naseho PVPera, at to projde a da feedback.

Dalsi ability - multi-shot zni pekne, samotnyho mne to napadlo, ale je tu omezeni ze strany sphere. Cokoliv je casteny na hromadny ma problemy pri prechodech z tzv. sektoru. Cela mapa je rozdelena na nevititelne ctverce konstantnich velikosti, a veskere funkce, ktere vyhledavaji predmety v okoli se ve sphere volaji prave nad temito sektory(ctverci). Takze pokud by cil tveho utoku byl na hranici sektoru a tys vystrelil, mohlo by se stat, ze jiny hrac, ktery stoji pouze jedno pole od nej, ale je v jinem sektoru, nebude zasazen. To je duvod, proc ma tak malo povolani ability, ktere maji AOE (area of effect). Vetsina stezejnich utoku a vlastnosti povolani je tlacena na single-target. Prohledavani tech sektoru je navic drahe (zatezuje to vypocet). Ale jinak v podstate ano, pokud bychom se smirili s tim, ze to nebude 100% ucinne v meznich pripadech, pak jsem uvazoval, ze by se udelal trade-off toho, ze da ranger o 1/3 mensi DMG, ale muze zasahnout az 3 cile v nejakem okoli primarniho targetu. Tohle je ale prozatim silne pracovni verze bez nejake vyssi priority. V tuhle chvili mame naplanovane nejake upravy priesta, ranger muze nasledovat potom.

Material sipek - mel jsem za to, ze jsem se k tomu uz ted nekde vyjadroval, ale tak v kratkosti -> jo, je to drahy a dost mozna by ty maha a vyssi sipky nemely byt ani ve vyrobe. Jsou tu mozna spis jako dodatecny material pro crafteni nez jako neco, co by se skutecne vyplatilo delat. Vyvazit pouzitelnost takhle drahyho materialu je tezky a problem u ruznych typu munice je v tom, ze pokud by vyssi material mel natolik zajimavy vyznam v dmg, aby se to vyplatilo brat, tak by se z toho stalo "must-have" a penalizovalo by to jednak hrace, kteri nemaji tolik zdroju (hrajou mene, maji mensi level, nechodi tolik dungeony atp), a jedna rangery obecne, protoze jejich naklady na kompetitivni hru by byly obrovsky oproti jinym, kterym staci par band a GH. Takze vzhledem k modelu hry se domnivam, ze co do sipek a jejich vlivu, tak neni (alespon v PvP) zadouci, aby mel material nejaky zasadni vliv. Nerikam, ze jde o idealni reseni, ale nejake lepsi by bylo pravdepodobne natolik komplexni a vyzadovalo tolik usili (jak pri vymysleni, tak implementaci a testovani), ze se domnivam, ze stejna energie vlozena jinam prinese vice uzitku, nez se vrtat v tomhle. Ale za poznamku dekuju a souhlasim s kontroverzi.

Gal

  • Expert
  • **
  • Příspěvků: 13
  • Karma: +1/-1
    • Zobrazit profil
Re:Hraničář
« Odpověď #3 kdy: Březen 30, 2017, 05:52:42 odpoledne »
Děkuji za odpověd,potěšilo mě že se nad pár věcma už dávno uvažuje a vlastně jste trošku předemnou.

Ohledne Multi-shotu chápu že to není jen tak,ale určitě bych měl několik variant a nápadu jak by ta abilitka mohla fungovat,ale nápad samotný a jeho realizace jsou dvě odlišný věci. Nerad bych vám přidělával práci,jen proto protože si jeden hráč vymyslel tak-zvaný bonus pro postavu co hraje.

Ohledně tvé reakce na šipky,jsi mě velice potěšil protože mi to příjde jak kdyby si toho rangera hrál. Je to cenově náročná postava hlavně pro lidi co nemají script na zběr šipek. Já osobně už mám pár levlů a majetek na to že bych si pár těch Mahagon šipek klidně udělal a obětoval do PVP,ale jak si zmínil ne každý má k tomu dispozice,navíc to je zatím bez učinku.

Podle mě jsou dvě varianty,může se zvyšit dmg u různých druhů šipek.
(Típadem to bude majetkově hodně nákladný,ale pvp není pro každýho a ten kdo už bude chtít něco získat musí i něco obětovat)
Nebo se zvíší DMG rangera v pvp,protože mi tu příjde opravdu slabý,nechci aby to vyznělo tak že hraju rangera a chci aby to byla nejvíc OP postava.
Opravdu se snažím být objektivní,protože přebustěný postavy tu podle mě jsou a ranger to není a ani nechci aby byl,jen bych rád zase šel do pvp s tím pocitem že ta postava i něco dělá krom,odhazování warů od mágu :D

S pozdravem Galveri.

Theo

  • Expert
  • **
  • Příspěvků: 29
  • Karma: +0/-1
    • Zobrazit profil
Re:Hraničář
« Odpověď #4 kdy: Duben 01, 2017, 05:54:55 odpoledne »
Ability se u ragnera na vývěsce řešili už před dlouhou dobou. Bohužel jsou stále prioritnější věci. Naposledy bylo řečeno, že je něco rozpracované, ale přednost má mage a pak bude následovat ranger. Zavedl se tedy magický náboj a silence. Následně se zavedl taunt u wara, teď dostal prioritu priest a uvidíme co rangera zase odsune na další kolej až se dodělá priest. Bohužel už nevěřím, že se toho někdy dočkám.

SirGlorg

  • Game Master
  • Velmistr
  • *****
  • Příspěvků: 244
  • Karma: +8/-1
    • Zobrazit profil
Re:Hraničář
« Odpověď #5 kdy: Duben 02, 2017, 10:38:22 dopoledne »
Ability se u ragnera na vývěsce řešili už před dlouhou dobou. Bohužel jsou stále prioritnější věci. Naposledy bylo řečeno, že je něco rozpracované, ale přednost má mage a pak bude následovat ranger. Zavedl se tedy magický náboj a silence. Následně se zavedl taunt u wara, teď dostal prioritu priest a uvidíme co rangera zase odsune na další kolej až se dodělá priest. Bohužel už nevěřím, že se toho někdy dočkám.

je mi líto, tohle je a nejspíš bude povaha změn zde. Pokud zmíníme, že ranger by mohl být dalším v pořadí pro změnu/úpravu/vylepšení, pak to znamená, že si jsme vědomi jistých nedostatků, ale nedje o závazek a skutečně se bude v další iteraci prací uvažovat v konkrétním kontextu nad tím, co je zrovna potřeba a opravdu se může stát, že Ranger bude trpět tím, že se na něj nedostane.

Hrál jsem několik let a za tu dobu jsem měl wara, crafta, mága, necra, thiefa a to přesně v tomto pořadí. Nad rangerem jsem snad ani neuvažoval a pravděpodobně bych si jako další postavu v pořadí vybral spíše clerica. Takže ano, už z toho samotného soudím, že Ranger je ve své podstatě "nezajímavé" povolání, nebo alespoň nepůsobí zcela nezbytně. Bohužel tento problém je dvousměrný - na jednu stranu tu máme handicap v množství a zajímavosti abilit rangera, díky čemuž je vnímán jako podhodnocený, na stranu druhou ho díky tomu hraje méně lidí, a tím pádem je daleko větší tlak na spravování a balancování těch nejčastěji hraných profesí. Nejsme tým lidí s nekonečným množstvím času, úpravy abilit nám zabírají týdny, protože se je snažíme dělat pečlivě a dostatečně zajímavě. Můžeme na vás chrlit ability napsané na 5 řádků kódu a nechávat vás plácat body do nějakých kusých řešení, ale osobně se domnívám, že nepromyšlené a zbrklé změny budou možná oceněné v krátkodobém horizontu, ale hře jako takové uškodí v tom dlouhodobém.

Jezinka

  • Mistr
  • ***
  • Příspěvků: 75
  • Karma: +0/-1
    • Zobrazit profil
Re:Hraničář
« Odpověď #6 kdy: Duben 02, 2017, 03:07:42 odpoledne »
Dovolím si nesouhlasit: podle roční statistiky je ranger 3. nejčastější povolání
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1910s7TK7iopfbT4tLT1Rm6ftYx5tBwU6tQc371s-pkU/edit#gid=0

jen to proste vypada, ze si kazdy rozjede tamera, aby si mohl sbirat v lese lamy, ale nikoho to nechytne natolik, aby to hral poradne. Nejvetsi rangerove jsou tu v ramci guild, protoze jsou treba na ress mustangu a ty levely v dungu skacou jinak, nez na solo na povrchu. Ale delsi dobu solovat rangera vydrzi jen sebemrskaci, protze to fakt neni nikterak zabavne.

F13ND

  • Expert
  • **
  • Příspěvků: 23
  • Karma: +0/-0
    • Zobrazit profil
Re:Hraničář
« Odpověď #7 kdy: Duben 02, 2017, 03:15:37 odpoledne »
nejvetsi problem rangera je imho to, ze nebere warovi v pvp a proto ho tolik lidi neexpi a rangeri nejsou videt jinde, nez v dungu na ress mustanga

Jezinka

  • Mistr
  • ***
  • Příspěvků: 75
  • Karma: +0/-1
    • Zobrazit profil
Re:Hraničář
« Odpověď #8 kdy: Duben 02, 2017, 03:33:22 odpoledne »
Nejsem PVPer, takze tohle neposoudim, ale i ja mam pocit, ze ranger na Ereboru toho zas tak moc neudela no. Vsichni me ujistovali, jak si wara dam, hulky uplne na pohodu, a ze kdyz ne, tak jsem lama. tak to dal nezkoumam pac lama jsem.
jedinou rozumnou zkusenost mam ze setkani s thiefem, kdy jsem zapla specku, zapla lonhrage a zbylo mi tak malo staminy, ze po par krocich a par kudlach jsem stala, na refku nebyl timer, bo jsem zapila cure a bylo vymalovano :)

ja bych snad i mela par navrhu na ability, ale netusim, co sfera dovoli a jak moc by to ovlivnilo treba zrovna pvp...

SirGlorg

  • Game Master
  • Velmistr
  • *****
  • Příspěvků: 244
  • Karma: +8/-1
    • Zobrazit profil
Re:Hraničář
« Odpověď #9 kdy: Duben 02, 2017, 04:19:01 odpoledne »
Dovolím si nesouhlasit: podle roční statistiky je ranger 3. nejčastější povolání
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1910s7TK7iopfbT4tLT1Rm6ftYx5tBwU6tQc371s-pkU/edit#gid=0

jen to proste vypada, ze si kazdy rozjede tamera, aby si mohl sbirat v lese lamy, ale nikoho to nechytne natolik, aby to hral poradne. Nejvetsi rangerove jsou tu v ramci guild, protoze jsou treba na ress mustangu a ty levely v dungu skacou jinak, nez na solo na povrchu. Ale delsi dobu solovat rangera vydrzi jen sebemrskaci, protze to fakt neni nikterak zabavne.

wou fakt? To by mně popravdě ani nenapadlo. Zajímavou statistikou by ale byl ještě level - jak píšeš, spousta těch rangerů můžou být low-level tameři, díky laxnímu přístupu k dualům. V každým případě tenhle status může přispět k zvýšené prioritizaci jeho abilit, díky za upozornění.

Jezinka

  • Mistr
  • ***
  • Příspěvků: 75
  • Karma: +0/-1
    • Zobrazit profil
Re:Hraničář
« Odpověď #10 kdy: Duben 02, 2017, 04:47:27 odpoledne »
Hurááá! Kéž by...

tedy, nepotrebujeme vetsi konkurenci tameru, ale spis proste zabavnejsi hrani v pvp a solo.
v dungu je to taky vesmes jen o tom stoupnout si a strilet, ale tam to apson pro me kompenzuje vedomi, ze mam moc peknou dmg a ze beze me by jezdili na lamach:)
navic je ta postavicka cela nejak zabugovana
po uprave bleedu uz ranger ani nebleeduje, thief, dokonce i kraft, da vetsi dmg
poison sipky udajne nejak souvisi se spoustou erroru na sfere (Nightmare na tom myslim pracuje)
a obcas se nam stava, ze pri stileni z luku podivne skaceme po obrazovce (lip popsat by to snad umel Teo, tomu se to stava porad)

Vydra

  • Novic
  • *
  • Příspěvků: 7
  • Karma: +0/-0
    • Zobrazit profil
Re:Hraničář
« Odpověď #11 kdy: Duben 02, 2017, 04:55:28 odpoledne »
Jo to skákání je v PvP trochu blbý. To stejný má i mystik. Nedává bleed? Ranger pořád dává pěknej bleed. Thief dává větší, ale to tak má být, je to jeho specka a musí k tomu na blízko.

Jezinka

  • Mistr
  • ***
  • Příspěvků: 75
  • Karma: +0/-1
    • Zobrazit profil
Re:Hraničář
« Odpověď #12 kdy: Duben 02, 2017, 05:53:31 odpoledne »
myslal jsem to tak, ze do dungu uz nenosim kusi, pac se nevyplati, abych to bleedovala ja

Jezinka

  • Mistr
  • ***
  • Příspěvků: 75
  • Karma: +0/-1
    • Zobrazit profil
Re:Hraničář
« Odpověď #13 kdy: Duben 02, 2017, 08:18:46 odpoledne »
Jaj, omluvám se za mystifikaci!
Teď jsem si všimla, že to v té tabulce není řazeno podle počtu...
Jsem viděla, že to není podle abecedy, tak jsem automaticky předpokládala že to bude řazeno podle hodnot, aniž bych to zkontrolovala

Počet craftů   243
Počet zlodějů   190
Počet necromancerů   165
Počet válečníků   157
Počet mágů   143
Počet rangerů   134
Počet mystiků   134
Počet kleriků   105
Počet shamanů   34

(stav k 8.1.2017)

No pořád je rangerů víc než kleriků! :D

SirGlorg

  • Game Master
  • Velmistr
  • *****
  • Příspěvků: 244
  • Karma: +8/-1
    • Zobrazit profil
Re:Hraničář
« Odpověď #14 kdy: Duben 02, 2017, 10:51:52 odpoledne »
Jaj, omluvám se za mystifikaci!
Teď jsem si všimla, že to v té tabulce není řazeno podle počtu...
Jsem viděla, že to není podle abecedy, tak jsem automaticky předpokládala že to bude řazeno podle hodnot, aniž bych to zkontrolovala

Počet craftů   243
Počet zlodějů   190
Počet necromancerů   165
Počet válečníků   157
Počet mágů   143
Počet rangerů   134
Počet mystiků   134
Počet kleriků   105
Počet shamanů   34

(stav k 8.1.2017)

No pořád je rangerů víc než kleriků! :D

hehe :D To jsi jeste nezohlednil ten problem s tamery VS rangeri. Dekuju za doplneni. V podstate ty clerikove & rangeri na tom budou podobne mozna, tezko rict. U tech cleriku je ale o neco neprijemnejsi, ze jsou silne zavisli na skupine, a jen tezko expi solo, proto jsme se je rozhodli prioritizovat a tu hru jim alespon zatraktivnit.