Diskuse s GMs > Pravidla

Zakaz dualu

(1/4) > >>

Xanthin:
Zde diskuze o zakazu dualu.  ::)

Zkopiruju post, protoze s nim souhlasim


--- Citace ---Fiend     01.05.2017, 22:23:27
muzu se zeptat, co si od zakazu dualu gm tym slibuje? pokud jsem to spravne pochopil, tak nejdrive se povolil s tim, ze vsichni jedou crafta a gm tym se snazil ozivit aktivni hrani dalsi postavou, ktera tato zmena umoznovalo, aby se to ted zakazalo a ocekava se presne co? ze lidi se ted uz na ty crafty, jakozto nejjednodussi a nejefektivnejsi cestu vydelavani penez vykaslou?
tenhle krok vubec nechapu a myslim si, ze bude mit opacny efekt, tj pokles aktivne hrajicich postav
--- Konce citace ---

SirGlorg:
odpovim zde tak, jak jsem uz odpovedel na foru na tenhle prispevek:

Neni duvod dal nehrat crafta, pouze ho nebudes moct hrat s dalsi postavou zaroven. Dualy mimo jine umoznovaly tech craftu hrat i vice.

Nevim, odkud mas informaci, ze duvodem k povoleni dualu bylo "podporit hru dalsi aktivni postavou", o nic takoveho neslo. Duvodem bylo rozbehnout ekkonomiku a zvysit dostupnost zakladnich predmetu, aby byl system samostane schopny fungovat. V tuhle chvili jsme bohuzel dosahli druheho extremu, kdy se nektere i relativne vysoke materialy staly prilis snadno dostupne a ztratily hodnotu.

Je navic potreba brat v uvahu technicke limity sphereserveru na kterym hra bezi. Se zvysenym statutem online hracu, kteri neustale provadi nejake akce (jako je i craft), se logicky zvysuje i zatez serveru. Takze velke mnozstvi craftu je pro aktivni hrace, kteri skutecne tu hru hraji (tj. nemaji "pouze" spustene makro), spise pritezi, protoze vice akci na serveru zvysuje sanci na pretizeni a pad sphere, pripadne lagy.

Takze abych to shrnul, prilis craftu prinasi:
* devaluaci materialu
* zatez serveru (vyssi riziko padu sphere, lagu)

A prinasi:
* snazsi hru pro jednotlivce

--------
Podtrzeno secteno, vyssi hodnotu systemove pro vsechny (celou komunitu serveru) prinasi varianta "zakazat dual", prestoze jednotlivci si mohou pripadat poskozeni. Nikomu ale nic nebrani crafta zapnout pouze kdyz delaji nejake jine aktivity na PC a prostě když budou chtít hrát něco dalšího, duál vypnou, nebo půjdou makrovat do domu (tavit materiál apod.), pokud tak nutně  potřebujou jet více postav zaráz.

Xanthin:
Ja respektuju GM rozhodnuti, ale jak ctu jak mapu tak i vyvesku, vetsina lidi s timhle nesouhlasi. Klidne udelam anketu nebo spise ty a uvidis, ze spise "nastvete/odradite" hrace a snizite tim status hracu. Muj nazor ;)

SirGlorg:
Jenže my nemůžeme brát v úvahu pouze to, co je populární. Kdybysme dělali pouze to, co si odsouhlasí většina, tak se taky můžeme dočkat toho, že se zvýší/zjednoduší dostupnost kdečeho a hráči rychle nabudou všecho, co lze ve hře dosáhnout. Krátkodobě to pro vás bude vypadat jako výhra, ale o pár týdnů později zjistíte, že vlastně už v té hře nemáte čeho dosáhnout a nebude existovat žádná výzva, která by vás někam posunula.

My se nesnažíme cíleně hráče štvát, ale tím, že stížíme dostupnost nějakých věcí, zároveň zvýšíme jejich hodnotu a tím pádem i subjektivní pocit odměny. Když to řeknu jinak - pokud bude na shardu dohromady 50 valoritových kompletů, a jen pár kusů obsidu - jakou hodnotu bude mít ada zbroj?
Jakou hodnotu a pocit odměny ale budeš mít z ada zbroje, když díky craftovi bude mít každý hráč 20 ada kompletů?

Ano - příklad je samozřejmě přemrštěný, ale můžeš získat náhled na princip, o který se snažíme. Pokud budou všechny vysoké materiály relativně snadno dostupné všem hráčům, pak jediné, čím je můžeme stimulovat k tomu, aby hráli jinou postavu než crafta, budou itemy vysokých materiálů. Jenže v té hře v tuhle chvíli už žádná další meta není - pokud začneme rozdávat itemy jak na běžícím páse a nasytíme tím hráčům banky, ztratíte možnost posunout se / rozvinout a shard stejně zanikne. My chceme tomuhle trendu zabránit. Chápu, že každého jednotlivce to pobouří, ale to ještě neznamená, že "vyšší dobro", které to rozhodnutí přinese, za to nestojí. My nepotřebujeme vést shard jako politici - tj předat hráčům to co jim něco dá TEĎ a udělat si tak u nich před volbama dobrý oko, jenom aby všechny dlouhodobý průsery, co s sebou populistický vedení nese, řešila ta další strana co příjde ke korytu. My chceme ten shard vést dlouhodobě a pro jeho zdravé, dlouhodobé fungování je občas nutné udělat rozhodnutí, které není vítané s otevřenou náručí, ale věřte, že je děláme s jasnou vidinou toho, že to je pro CELOU hráčskou komunitu v důsledku lepší, než ten pomíjivý pocit přínosu každého jednoho hráče samostatně.

marwww:
Super, aspoň si zase lidi uvědomí cenu materiálů/času stráveného u dané profese. A nebude tolik rozsetích lidí po mapě co si hned po vykládají jo ten běžel tam ti tam...

Navigace

[0] Seznam témat

[#] Další strana

Přejít na plnou verzi