Nějak se to tu zvrhává, pánové.
Erebor / Moria je výjimečná tou polarizací na dobré a nedobré, nevybavuju si, že by někde jinde byly takto 2 nepřátelské frakce a povinnost každého člena nebratříčkovat se s nepřítelem. To je ale jasně specifikováno a pokud hráč zakládá postavu, měl by si toho být plně vědom. Je tedy na hráči předem zvážit, zda mu takový systém vyhovuje.
Nejsem pvper a ten neustálý strach, ze na me nekdo nabehne, mi nedela dobre. Nicmene uz se mi hodne dlouho nestalo, ze bych potkala opacny realm, takze to nejspis jde najit, mene frekventovana mista.
K poznámkám, že je tu malá mapa - to není pravda. Po dospawnování před více než rokem, je mapa nejen dostatečně veliká, ale do pár kroků narazíte na spawn. Ok, v Mordoru jsou fakt hluchá místa na těch hnědých planinách, to je ale tím, že je to tam tak ošklivý, že tam ani příšery nechtějí žít. :-)
Existují shadry, kde je mapa menší / méně expovišť.
Také si uvědomte, že není uplně běžné, že máte z potvory stále stejné expy ať máte lvl 10 nebo 100. Představte si, že byste museli hledat stále náročnější a náročnější monstra k zabíjení, abyste vůbec něco dostali...
Zasahovat do takto nasaveného systému nelze bez narušení hratelnosti, logiky věci a nasrání většiny starých hráčů.
Co tedy s tím?
1. více podporovat low lvl postavy a nové hráče (starost hráčů s mírnou podporou GM týmu)
- na vývěsce i v tutoriálu více upozornit na fórum a wikipedii, kde se musí doplnit informace pro nováčky
- viditelně podporovat a lehce organizovt komunitu začínajících postav - vytvořit jim mapu v každém realmu, odpovídat do chatu a nedělat mrtvého brouka, z přebytků materiálu vytvořit zásobárnu levnějších equipů
- další jistě dokážete doplnit
2. existence tiché dohody mezi realmy (starost hráčů s dozorem generála /nazgůla)
- že si navzájem nepolezou na mapu low hráčů
- že přepapadnout nooba je sice fajn, ale nesvléknou ho do trenek...
- atak dále, atak dále, víme, co nás trápí, důležitým faktorem je ovšem šéf, který to bude aktivně dozorovat, bude možnost se na něj v případě nejasností obrátit a bude mít možnost třeba i potrestat hráče, který opakovaně nedělá čest svému realmu
3. vytvoření podmínek ze strany GM týmu
- non pvp zóny (máme tutorial, můžeme zřídit 1-3 low expoviště na povrchu nebo změnit nastavení některých jeskyní, jako je to v goblinLabyrintu)
- chráněné vstupy do dungů (máme někde timery na další vstup, výstup je automaticky do měst - takže ok)
- vytvořit nějaký RP tag za jménem, který na první pohled upozorní, že postava má nízký level
- pozměnit timer na mizení těla, nebo dát po světe více healerů
dá se i vymyslet featura, že postava po smrti poprosí bohy o nasměrování k nejbližšímu ressu (něco jako šipka ukazující místo pokladu)
- timer na ress máme, co timer na loot těla opačného realmu?
- zvýšit timer na ztrátu expů v pvp? Tam by už měl smysl nějaký pvp flag např. při dobývání. (když mě přepadne tlupa orků a za hodnu zase jiná tlupa, tak podruhé už nepřijdu o expy. Ale když se budu aktivně dobrovolně účastnit boje, nechť zrácím expy jak zasluhuji)
Ve výsledku je to celé o tom, jak se hráči dohodnou mezi sebou, aby si tu hru neznepříjemňovali. Žádný zásah GM to nevyřeší plošně a dlouhodobě, dokud si hráči sami neřeknou, že takto tu hru hrát nechtějí. Non pvp hráči si musí uvědomit, že to riziko podstupují dobrovolně.
Sami musíme najít tu hranici mezi zdravou rivalitou a prasením. A když někdo překročí hranici, mít ho jak upozornit či potrestat.